گزارش بازار بورس 8 آذر

8 آذر 1394 ساعت 13:41


امروز شاخص بورس با افزایش 3.70 واحد  (0.01%) به عدد  62،639.10 واحد رسید.

نمادهاي جم، فارس، وامید، وغدیر، اخابر، بیشترین تاثیر مثبت و تاپیکو، وبصادر بیشترین تاثیر منفی را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 2.40 واحد به عدد  685.50 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 106 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 11.744 میلیارد تومان مربوط به نماد وخاور بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 487.984 ميليون سهم رسید که با معامله 45.835 میلیون سهم فولادح بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید:

قزوین، شفارس، شتهران

بیشترین عرضه :

وکار، سصفها، غدام

* گروه هاي بانک، محصولات شیمیایی، محصولات فلزی به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

نگاهی کلی بر روند بازار:

طولانی شدن زمان اجرای برجام، مشخص نبودن تأثیرات اقتصادی آن بر کشور، ناله های دلواپسان در کنار واکنش خنثی و نا معلوم مسئولین دولتی در مواجه با این دستاورد چنان تأثیری بر بورس گذاشت که لیدرهای بورس خود اولین گزینه های فروش اهالی تالار بودند. حال ما بازار سرمایه ای پیش چشم خود داشتیم که کلی اخبار مثبت اقتصادی در کنار تعداد قابل توجهی سهام در حال نزول داشت، رکود و عدم تقاضا چنان تیشه ای بر ریشه بورس و صنایع زد که دیگر کسی به فکر رشد سودآوری مثبت نبود و اغلب اهالی تالار به دنبال کوچکترین فرصت برای خروج از سهام با کمترین زیان می گشتند.

طبیعی است که با تدوام روند نزولی و یکنواخت شدن شرایط روزانه بورس دیگر کسی به فکر بازگشت نباشد و افت قیمت سهام و شاخص بورس با شدت کمتر نسبت به روز قبل تنها خواسته و توقع فعالان بازار سرمایه شود، پس چنین بازار نا امیدی نیاز به لیدر ندارد و همچون کشتی بی ناخدای طوفان زده سوار بر امواج ره بی مقصد می پیماید.

لذا اگر قرار باشد بازار سرمایه حرکتی را از خود به نمایش گذارد باید این حرکت با لیدر و رهبر همراه باشد و تا زمانیکه لیدر قابل اعتماد و پر قدرتی برای بورس وجود نداشته باشد هر تغییر روندی در بورس مقطعی بوده و نمی تواند منجر به یک حرکت متداوم و قابل برنامه ریزی باشد_بورس نیوز

امروز در نیم ساعت آغارین بازار با کمک معاملات بلوکی در سهم هایی چون وخاور، وبملت و شپنا شاخص مثبت بود اما کم کم عرضه ها بیشتر شد و شاخص روندی نزولی گرفت و منفی شد اما دوباره در دقایق پایانی به کمک معاملات بلوکی، شاهد رشد 3.7 واحدی شاخص بورس بودیم.

 

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض گروه های بورسی یکشنبه 8 آبان:

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه محصولات شیمیایی:

گروه انبوه سازی:

فراوده نفتی:

گروه قند و شکر:

گروه فلزات اساسی:

 

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

پدرخش، شفارا، غمارگ، ودی

توقف نمادهای معاملاتی:

پاسا، غچین

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 39496

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39496/گزارش-بازار-بورس-8-آذر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com