گزارش بازار بورس 7 آذر

7 آذر 1394 ساعت 13:38


امروز شاخص بورس با کاهش 99.18واحد  (0.16%) به عدد  62،635.40 واحد نزول کرد.

نمادهاي وغدیر، تاپیکو، پارسان، بیشترین تاثیر منفی و فارس، جم، وبصادر، وامید، بیشترین تاثیر مثبت، را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 4.60 واحد به عدد  687.90 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 99 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 5.44 میلیارد تومان مربوط به نماد وبملت بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 423.741 ميليون سهم رسید که با معامله 51.151 میلیون سهم وبصادر بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید:

قزوین، شفارس، قصفها

بیشترین عرضه :

وکار، سصفها، غدام

* گروه هاي بانک، محصولات شیمیایی، خودرو به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

نگاهی کلی بر روند بازار:

در حالی ابهامات اقتصادی و سیاسی و اتخاذ برخی تصمیمات از جمله افزایش نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی موجب روشن شدن جرقه نزول بورس شد که در حال حاضر ادامه رکود اقتصادی، کمبود نقدینگی، کاهش قیمت های جهانی و از همه مهم تر برخی سیاست ها در خصوص صنایع و همچنین نرخ سود سپرده بانکی موجب تشدید و طولانی شدن روند فعلی و بی اعتمادی به بازار سرمایه شده است.
این درحالی است که بسته خروج از رکود دولت نیز به دلیل ابهام در اجرا و حواشی پیش آمده در خصوص آن نتوانست تغییری در سودآوری شرکتهای حاضر در بورس ایجاد کند و مرهمی بر زخم عمیق بورس باشد.
از سوی دیگر با عدم تحرکات اقتصادی و وضعیت نامناسب شرکتها و صنایع بورسی پیش بینی می شود که گزارش های 9 ماهه شرکتها نیز همانند سایر گزارش های میان دوره‌ای نامطلوب باشد و روند بازار سرمایه کشور به دلیل در پیش بودن ارائه لایحه بودجه 1395 و همچنین انتخابات مجلس بر مدار صبر و انتظار پیش رود و بورس تهران افزایش یا کاهش شدیدی را تا پایان سال تجربه نکند.

امروز بازار بورس باتوجه به معاملات مثبت و پرحجم وبملت در دقایق اولیه، مثبت آغاز شد اما روند به زودی تغییر مسیر داد و بلوک های مثبت در نماد فارس و فولاد هم نتوانست شاخص را مثبت نگه دارد.

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض گروه های بورسی شنبه 7 آبان:

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه محصولات شیمیایی:

گروه انبوه سازی:

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

کدما، دکوثر، قثابت، بنیروح، ودی

توقف نمادهای معاملاتی:

رکیش

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 39464

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39464/گزارش-بازار-بورس-7-آذر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com