بانک ها همچنان تخلف می کنند؛

پرداخت سود نرخ ترجیحی در ابتدای دوره علاوه بر نرخ 20 درصد!

2 آبان 1394 ساعت 10:16

اخبار بانک: برخی بانک ها برای دور زدن نرخ سود مصوبه شورای پول و اعتباری پرداخت سود را در ابتدای دوره انجام می دهند.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار نکته عجیبی نیست و تقریبا در بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری انجام می شود.

اما برای پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتباری و بانک مرکزی برخی بانک ها ابداعات و اختراعات جالب و عجیبی را از خود نشان می دهند.

اقدامات و اختراعاتی که به نظر نمی رسد در هیچ نقطه از جهان صورت بگیرد و تنها در ایران و برای دور زدن قانون انجام می شود!

در یکی از این روشها، بانک ها به مشتری اعلام می کنند سپرده یکساله با نرخ مصوب بانک مرکزی که همان ۲۰ درصد است را باز کنند.

سپس بانک یک حساب دیگر برای مشتری باز می کند و نرخ مورد نظر مشتری که معمولا بیش از دو درصد از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است را به حساب دیگر واریز می کنند.

البته هستند بانک هایی که اعلام می کنند مشتری اجازه ندارد نرخ درصد بیشتر از مصوبه بانک مرکزی را تا مدتی برداشت کند و اصطلاحا این سپرده جایزه را مسدود می کنند.

همین مسدود کردن سود دو درصد بیش از مصوبه بانک مرکزی نیز یک تخلف دیگر است بانک مربوطه دو تخلف در یک خساب را با همدیگر انجام می دهد.

پایگاه خبری اخبار بانک این موضوع را بررسی و در آینده نزدیک گزارشاتی از این اقدام تخلف برخی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری منتشر می کند.


کد مطلب: 38455

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/38455/پرداخت-سود-نرخ-ترجیحی-ابتدای-دوره-علاوه-20-درصد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com