سازمان بورس: بانک سرمایه هنوز به ما اطلاعات لازم را نداده است

انحراف با اهمیت عملکرد واقعی سه ماهه بانک سرمایه

19 مهر 1394 ساعت 11:13

اخبار بانک: در پی اعلام کاهش سود ۶۰ درصدی بانک سرمایه برای سال مالی جاری ، سازمان بورس با ارایه توضیحاتی در این باره شفاف سازی کرد.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، بانک سرمایه که چهارشنبه گذشته مجمع عادی بطور فوق العاده سال مالی اسفند ۹۴ را بدون تقسیم سود برگزار کرده سود سال جاری را بیش از ۶۰ درصد کاهش داد و از ۲۵۷ به ۱۰۲ ریال رساند. در گزارش عملکرد سه ماهه اول سال جاری هم در برابر عدم تحقق هیچ درصدی از سود پیش بینی شده ۲۵۷ ریالی ، ۱۹۶ ریال زیان محقق شده بود.

براساس این گزارش، در این رابطه بعد از اعلام این رویداد توسط خیرالله بیراوند مدیرعامل "سمایه" ، اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس هم با ارایه توضیحاتی به شرح زیر در این باره شفاف سازی کرد.

با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت بانک سرمایه از تاریخ ۲۹/۰۴/۹۴، موارد ذیل را به اطلاع سرمایه گذاران محترم می رساند:
• نماد معاملاتی شرکت در تاریخ ۲۹/۰۴/۹۴ به دلیل برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی ۹۳ متوقف گردید. شایان ذکر است مجمع مذکور با توجه به آماده نبودن صورت های مالی حسابرسی شده و نیز عدم اخذ مجوز بانک مرکزی تشکیل گردید؛ لیکن به حد نصاب قانونی نرسید. همچنین، علیرغم گذشت مهلت قانونی در خصوص انتشار صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی ۹۳ و نیز اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای سه ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۹۴ بر خلاف مفاد ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، اطلاعات فوق الذکر توسط شرکت جهت انتشار عمومی ارسال نشده بود.

• در تاریخ ۱۸/۰۵/۹۴ بر اساس اطلاعات منتشر شده در خصوص عملکرد واقعی دوره مالی ۳ ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۹۴ در سامانه کدال، مبلغ (۱۹۶) ریال زیان به ازای هر سهم محقق گردیده است. با توجه به انحراف بااهمیت عملکرد واقعی سه ماهه نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۴ (به مبلغ ۲۵۷ ریال سود به ازای هر سهم)، لزوم بازنگری در اطلاعات بودجه، طی نامه شماره ۳۲۴۳۳۰/۱۲۱ مورخ ۲۱/۰۵/۹۴ به شرکت اعلام شد؛ لیکن پاسخی به این سازمان ارائه نگردید. علیرغم پیگیری های متعدد این سازمان از جمله نامه شماره ۱۲۲/۱۲۱ مورخ ۱۶/۰۷/۹۴ ، تاکنون پیش بینی تعدیل شده درآمد هر سهم سال مالی ۹۴ بر اساس آخرین عملکرد واقعی و نیز اظهار نظر حسابرس نسبت به پیش بینی مذکور ارائه نگردیده است.

شایان ذکر است که شرکت طی نامه به شماره ۵۴۵۸۵/۹۴ مورخ ۱۴/۰۷/۹۴ (منتشره در همین تاریخ بر روی سامانه کدال) آخرین پیش بینی سود هر سهم سال مالی ۹۴ را به مبلغ ۱۰۲ ریال به ازای هر سهم اعلام نموده است؛ لیکن جزئیات پیش بینی مذکور علیرغم پیگیری های متعدد این سازمان، تاکنون ارائه نشده است.

تغییرات پیش بینی سود هر سهم سال های مالی ۹۳ و ۹۴ :
• شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۳ را با سرمایه ۰۰۰ر۴ میلیارد ریال در تاریخ ۰۳/۱۲/۹۲ مبلغ ۴۹۴ ریال، در تاریخ ۲۶/۰۳/۹۳ (حسابرسی شده) مبلغ ۴۰۹ ریال و در تاریخ ۲۶/۱۲/۹۳ مبلغ ۱۰۴ ریال اعلام گردیده که مطابق صورت های مالی حسابرسی شده مورخ ۲۴/۰۶/۹۴ مبلغ ۱۴ ریال به ازای هر سهم تحقق یافته است.

• شرکت پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۹۴ را با سرمایه ۰۰۰ر۴ میلیارد ریال در تاریخ های ۲۶/۱۲/۹۳ و ۰۳/۰۳/۹۴ مبلغ ۲۵۷ ریال و در تاریخ ۱۴/۰۷/۹۴ مبلغ ۱۰۲ ریال اعلام نموده است.
نظر سرمایه گذاران محترم را به موارد فوق الذکر و تغییرات پیش بینی درآمد هر سهم طی دو سال اخیر در مقایسه با مبالغ تحقق یافته، جلب می نماید.


کد مطلب: 38086

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/38086/انحراف-اهمیت-عملکرد-واقعی-سه-ماهه-بانک-سرمایه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com