گزارش بازار بورس 12 مهر

12 مهر 1394 ساعت 13:31


امروز شاخص بورس در اوایل بازار نزول شدیدی داشت اما از اواسط بازار روند معاملات صعودی شد و در نهایت به لطف معاملات بلوکی روند نزول ان کم شیب تر شد و با کاهش 53.69  واحد (0.09%)، به عدد 61،163.70 واحد رسید.

نمادهاي وبصادر، خودرو، رانفور، رمپنا،  بیشترین تاثیر منفی  و فولاد، تاپیکو، همراه، بیشترین تاثیر مثبت را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 4.70 واحد به عدد  659.50 رسيد.

ارزش معاملات بورس امروز  به 80.785 میلیارد تومان رسید. که بیشترین مقدار آن با 6 میلیارد تومان مربوط به شبندر بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 371.648 ميليون سهم رسید که با معامله 39.637 میلیون سهم خپارس بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: قصفها، قزوین، شسینا

بیشترین عرضه : فخاس، سقاین، فاراکح

*گروه هاي خودرو ، فراورده نفتی، بانکها، به ترتیب برترین های گروه صنعت شدند.

*بیشترین افزایش قیمت: قشرین(4.62+)، دانا(4.41+)، خاذین(3.88+)

*بیشترین کاهش قیمت: شفارا(5-)، ثنوسا(4.99-)، قپیرا(4.95-)

نگاهی کلی بر روند بازار:

قیمت سهام شرکت های فعال در بازار در نظر برخی سهامداران و فعالان در مقایسه با گذشته در محدوده ارزنده ای قرار گرفته و این موضوع باعث شده تا نسبت پی بر ای بورس نیز در محدوده 5.5 واحدی قرار بگیرد و در نگاه سطحی تنها نکته مثبت بازار بورس باشد.

مدیر سابق سرمایه گذاری تأمین سرمایه آرمان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در کوتاه مدت، محدوده فعلی قیمت سهام و پی بر ای تنها نکته مثبت بازار می باشد چرا که با توجه به رکود اقتصادی حاکم بر کشور، نه تنها در گزارشات 6 ماهه شرکت ها نمی توان انتظار بهبود وضعیت و یا تعدیل مثبت داشت، بلکه می تواند هشداری در جهت منفی نیز برای بازار سرمایه کشورمان باشد چرا که هنوز برخی شرکت ها مشکل فروش و بالا بودن هزینه ها داشته و با بحران کمبود نقدینگی همراه باشند.

در پایان این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی و تأثیر آن بر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر که بحث از کاهش 2 درصدی نرخ سود سپرده بانکی تا پایان مهر ماه است به نظر من با توجه به کم بودن این مقدار و عدم پایبندی بانک ها به عملی شدن آن تأثیری بر بازار سرمایه نخواهد داشت، چرا که قبلاً بانک ها با کاهش نرخ سود سپرده از 22 به 20 درصد هنوز هم بهره های بسیار بالاتری را به سپرده گذاران خود می دهند. اما ممکن است از لحاظ روانی و در کوتاه مدت تأثیر مثبتی بر بازار بورس داشته باشد ولی به طور کل تا زمانی که بانک ها نرخ سود بالایی به سپرده گذاران پرداخت می کنند تغییری در اقتصاد و بازار سرمایه ایجاد نخواهد شد.

 

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض بازار:

گروه بانک:

گروه خودرو:

گروه انبوه سازی:

گروه سیمان:

گروه بیمه:

گروه محصولات غذایی:

گروه قند و شکر:

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

کپشیر، وبوعلیح

 گروه پیشرو تحلیل


کد مطلب: 37904

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/37904/گزارش-بازار-بورس-12-مهر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com