اختصاصی/

همه طلای جهان چقدر است؟/ همراه با تصاویر به زبان ساده

4 مهر 1394 ساعت 9:54

اخبار بانک: برای شرکت های اکتشاف طلا، ذخیره ای که بیش از یک گرم طلا در هر تن خاک داشته باشد بسیار هیجان آور است. در حقیقت، در گزارش سال 2013 در رابطه با ذخایر طلای جهان، به این نتیجه رسیدیم که گرید متوسط ذخایر طلا در جهان حدود مقدار 1.01 گرم در هر تن است.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، یک لحظه به یک گرم طلا در هر تن خاک و سنگ فکر کنید. یک گرم (۰.۰۳۵ اونس) برابر با یک ورق نازک است. این مقدار کم از طلا حتی اغلب در یک نقطه یافت نمی شود و در تن ها صخره و خاک پراکنده است و اغلب حتی با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیست. وجود این ذخایر در نزدیک سطح زمین می تواند برای شرکت های اکتشافی از نظر اقتصادی قابل توجیه باشد.

اما ارزش این یک ریزه طلا قابل باور نیست. با تصویر سازی می توان درک بهتری از این فلز داشت. تصاویری توسط Demonocracy.info برای نشان دادن مقدار طلای حفاری شده تا امروز تهیه شده است.



سهم های کوچکتر ورقه طلا: ۱ گرم، ۵ گرم، ۱۰ گرم، ۲۰ گرم و ۱ تروی اونس.



سهم های بزرگتر ورقه طلا: ۵۰ گرم، ۱۰۰ گرم، ۲۵۰ گرم، ۵۰۰ گرم و ۱ کیلوگرم.



این شمش ۴۰۰ اونسی با قیمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ۸۰۰۰۰۰ دلار قیمت دارد که کنار آن گذاشته شده است. این شمش سنگین است و وزن سه پارچ شیر پر را دارد.



یک تن طلا این شکلی است. با قیمت ۲۰۰۰ دلار در هر اونس ارزش آن به ۶۴.۳ میلیون دلار می رسد.



طلا آنقدر سنگین است که اگر بیش از مقدار مشاهده شده در تصویر در یک وانت معمولی گذاشته شود محور خودرو می شکند. اما اگر هم شکست با همین مقدار طلا می توان ۲۶۶۰ وانت جدید هر کدام به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار خرید.



این هم ۱۰ تن طلا در برابر ۱۰۰ تن طلا.



این ماشین باربری در حال حمل بیشترین مقدار مجاز حدود ۲۵ تن است. این ۲۴.۸۸ تن طلا به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار می رسد.



این هم کل ذخایر طلای دولت آمریکا است که ۸۱۳۳.۵ تن برآورد می شود.



کل ذخایر طلای دولتی که مقدار آن کمی به روز رسانی شده در این تصور مشهود است چین و روسیه در صدر هستند که از زمان انتشار این آمار تا کنون هم مقدار بیشتری به ذخایر خود افزوده اند و ایران هم ذخایر ۵۰۰ تنی داشته است.



کل طلای معدن کاری شده در طول تاریخ را در این تصویر می بینید. این ۱۶۶.۵۰۰ تن که مشاهده می کنید در حقیقت به چهار سطح تقسیم شده است. قسمت پایینی جواهرات است (۵۰.۵ درصد از کل طلا)، قسمت دوم سرمایه گذاری خصوصی است (۱۸.۷درصد)، قسمت سوم دولت های کشورها هستند (۱۷.۴درصد) و بالاترین قسمت مصارف طلا بطور مثال مصارف صنعتی هستند (۱۳.۴درصد).



به گزارش سایت اخبار بانک، در کل مقدار طلای جهان که تا کنون از دل معدن بیرون کشیده شده است را در مکعبی به ابعاد ۲۰.۵ متر می بینید. اگر همه این طلا ذوب شود یک استخر شنای المپیک را پر خواهد کرد.
Visual Capitalist


کد مطلب: 37652

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/37652/همه-طلای-جهان-چقدر-همراه-تصاویر-زبان-ساده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com