۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۲

خبر معاون بورس از 2عرضه جدید

معاون شرکت بورس از قعطی شدن عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت مشمول اصل ۴۴ پالایشگاه بندرعباس در یکشنبه آینده و عرضه ۱۰ درصد سهام بیمه ملت در آینده نزدیک خبر داد.

علی صحرایی در گفت وگو با فارس، در رابطه با زمان قطعی عرضه اولیه سهام شرکت مشمول اصل ۴۴ پالایشگاه بندرعباس در بورس اظهار داشت: بعد از پذیرش و درج نام این شرکت در بورس و برگزاری جلسه معارفه‌ای در ۲۸ فروردین و همچنین تکمیل اطلاعات ، مقرر شده یکشنبه آینده ۵ درصد از سهام معادل ۶۹۰ میلیون سهم آن عرضه اولیه شود.

وی ادامه داد: این عرضه توسط سازمان خصوصی سازی و به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش در بازار دوم معاملات انجام می شود.

براساس این گزارش،پالایشگاه بندرعباس با سرمایه اسمی ۱۳۸۰ میلیارد تومانی و نماد معاملاتی " شبندر" ۲۷ اسفند سال گذشته به عنوان چهارصد و هفتاد امین شرکت بورسی در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده و ۴۰ درصد از سهام آن به سهام عدالت و بابت رد دیون دولت ۳۳ درصد به مجموعه تأمین اجتماعی و۲۷ درصد دیگر به یکی از نهادهای دیگر تخصیص داده شده که طبق مقررات و قوانین موجود، این ۶۰ درصد از سهام در بورس عرضه و منابع حاصل از آن به نهادهای مرتبط بابت طلب دولت پرداخت می‌شود.

همچنین در جریان برگزاری مجامع سالانه و عادی به طور فوق العاده این شرکت در ۱۶ خرداد برگزار شد و سهامداران حقوقی این شرکت یعنی شرکت های ملی پالایش و پخش و کارگزاری سهام عدالت با ۷۰ و ۳۰ درصد مالکیت، بعد از تصویب صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۸ ، مقرر کردند به دلیل عدم سودآوری پالایشگاه بندرعباس در سال ۸۸ ،هیچ سودی تقسیم نشود.

شرکت های ملی پالایش و پخش ،رفاه گستر تاْمین اجتماعی ، مشاور مدیریت خدمات ماشینی تاْمین و سرمایه گذاری سهام عدالت استان های کرمانشاه و گلستان به عنوان ۵ عضو حقوقی هیئت مدیره انتخاب شدند. همچنین در جریان برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده دیگری برای انتشار اوراق بهادار غیر قابل تبدیل یا تعویض با سهام ،انتشار اوراق مشارکت جهت تامین منابع مالی طرح افزایش ظرفیت بنزین تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت.

صحرایی در مورد زمان عرضه اولیه بیمه ملت هم گفت: در پی برگزاری جلسه معارفه این شرکت در ۸ خرداد و ارایه اطلاعات کامل ، ۱۰ درصد سهام آن معادل ۱۵۰ میلیون سهم طی روزهای آینده در بازار عرضه اولیه خواهد شد.

به گزارش فارس، این شرکت که بزرگترین شرکت بیمه ایی کشور از لحاظ سرمایه و پنجمین شرکت بیمه ایی حاضر در بورس (بعد از بیمه های البرز، آسیا، دانا و پارسیان) است، اولین سود سال ۹۱ با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی را ۲۳۴ ریال پیش بینی کرده و از ۱۶ ۱۶ بهمن سال گذشته به عنوان چهارصد و هفتاد و دومین شرکت بورسی مورد پذیرش قرار گرفت و قرار بود در صورت آماده بودن شرایط تکمیل اطلاعات ، سهام آن در اسفند ماه برای عموم عرضه شود اما این عرضه به تیر سال جاری کشیده شده است.
https://akhbarbank.com/vdci.wapct1ayrbc2t.html
تازه ترین اخبار