کار هیئت تسویه سپرده گذاران کند پیش می رود

توضیحات معاون نظارتی بانک مرکزی درباره تعیین تکلیف موسسه میزان

11 شهريور 1394 ساعت 15:12

حمید تهرانفر گفت: باز پرداخت سپرده ها باتوجه شرایط فعلی موسسه میزان به کندی انجام می شود.


به گزارش اخبار بانک، حمید تهرانفر معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: متاسفانه ما فکر نمی کردیم که کار موسسه میزان که در حال گذراندن مراحل اخذ مجوز از بانک مرکزی بود به نقطه ای برسد که هیچ کس نتواند کاری برای آن انجام دهد.

معاون نظارت بانک مرکزی بابیان آنکه مشکل موسسه میزان مربوط به بروز مشکل در یکی از شعبات آن درشهرستان های کشور است، اظهارداشت: متاسفانه شایعات در مورد فعالیت بانکها و موسسات مجاز نقش نگران کننده ای در فعالیت آنها دارد که این موضوع شامل حال موسسه میزان که در حال اخذ مجوز بود نیز می شود.

تهرانفر ادامه داد: همین مسائل باعث شد که نتوانیم نفوذ لازم را در مدیریت این موسسه به منظور جلوگیری از تشدید بحران دراین موسسه داشته باشیم.

تهرانفر تصریح کرد: تسویه سپرده های مردم نیاز به آرامش دارد، دربخش کارمندان این موسسه فشار زیادی متوجه مدیران است که اگر فشار زیاد باشد مدیریت خوبی را نمی توان اعمال کرد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: اولین هیئت تسویه ای که از سوی بانک مرکزی برای میزان تعیین شد به خاطر فشارهای سپرده گذاران و کارمندان این موسسه نتوانست به کار خود ادامه دهد.

تهرانفر عنوان کرد: بانک مرکزی هیئت دوم تسویه را برای موسسه میزان تعیین ولی کار این هیئت هم به علت فشار سپرده گذاران وکارمندان به کندی پیش می رود، من خود حضورا با سپرده گذاران گفتگو کرده و به آنها گفتم که فشار شما به هیئت تسویه قوه قضائیه و مجریه و تجمع در مقابل مجلس و سایر نهادهای مربوطه مانع از اجرای تعیین تکلیف دارایی های این موسسه برای فروش و پرداخت سپرده های مردم میشود.

تهرانفر گفت: موسسه میزان در زمان فعالیت خودتقریبا ماهی ۶۲میلیارد تومان وصول اقساط انجام میداده است که الآن به حداقل ممکن رسیده است.
منبع:رویکرد


کد مطلب: 36995

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36995/توضیحات-معاون-نظارتی-بانک-مرکزی-درباره-تعیین-تکلیف-موسسه-میزان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com