صرافان دلار نمی فروشند/دلاری که بالای 3400 ایستاد

9 شهريور 1394 ساعت 9:00

اخبار بانک: در چند روز اخیر اکثر صرافان خیابان فردوسی از فروش دلار امتناع می کنند و تنها اقدام به خرید می کنند.از طرفی دلار در بازار رکورد 3400 تومان در دولت یازدهم را شکسته است.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک،یک هفته ای می شود که دلار دچار تب گرانی شده و در بازار غیر رسمی نرخ هر دلار آمریکا به مرز 3410 تومان رسیده است.

افزایش قیمت دلار تقریبا یک هفته ای است که روند آرامی داشته و اکنون رکورد 3400 را در دولت یازدهم شکسته است.با این اتفاق نرخ دلار مبادلاتی هم رکورد زده و در مرز سه هزار تومان قرار گرفته است.این نرخ تابعی است از نرخ بازار جهانی و داخلی که قطعا افزایش قیمت دلار در بازار داخلی تاثیر مستقیی بر روی دلار بانکی گذاشته است.

افزایش دلار برخلاف تمام پیش بینی هایی است که مردم و کارشناسان پس از توافق هسته ای امید داشتند رخ دهد.همگان فکر می کردند با توافق هسته ای نرخ دلار در بازار افت چشمگیری خواهد داشت.هر چند نرخ دلار در دو هفته قبل از توافق روند نزولی خوبی به خود گرفته بود،اما پس از توافق روند آن معکوس شد و قیمت دلار به سمت سربالایی تمایل پیدا کرده است.

در این روزها صرافان نیز که این روزها درگیر اختلافات شدید با بانک مرکزی بر سر مجوزهای جدید هستند،از فروش دلار امتناع می کنند.این روزها صرافان اکثرا خریدار شده اند تا فروشنده.

برخی معتقدند که کاهش شدید بهای نفت و تمایل مردم به خرید دلار و مسافرت به خارج از کشور از دلایل افزایش تقاضا و رشد قیمت دلار در بازار است.


کد مطلب: 36891

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/36891/صرافان-دلار-نمی-فروشند-دلاری-بالای-3400-ایستاد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com