نرخ ترجیحی دوباره وارد شبکه بانکی می شود!

زمزمه آغاز فعالیت برخی بانک ها برای پرداخت سود بیشتر

7 مرداد 1394 ساعت 10:28

اخبار بانک: به نظر می رسد برخی بانک ها فعالیت خود برای پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را آغاز کرده اند.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، حدود ۸۰ روز از مصوبه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود سپرده ها می گذرد و در این مدت بانک ها تا حدود نرخ های فوق را رعایت می کردند.

در این مدت مشتریان ناراضی از کاهش نرخ سود سپرده ها، پرسش هایی را از کارمندان بانک ها برای راه های پرداخت سود بالاتر سوال می کردند.

در این میان برخی بانک ها اعلام می کردند با توجه به اینکه بانک مرکزی نرخ سود را از ۱۵ اردیبهشت کاهش داده است، فعلا افزایش نرخ سود نداریم، البته این تا زمانی خواهد بود که دیگر بانک ها نیز مصوبه نرخ سود را رعایت کنند!

پس از گذشت این مدت کم کم زمزمه هایی از برخی از کارمندان بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای برنامه ریزی راه های در روی پرداخت نرخ سود بالاتر توسط مدیران شنیده می شد!

اخیرا نیز گزارش هایی از پرداخت نرخ ترجیحی یا همان نرخ بالاتر از ۲۰ درصد (مصوبه بانک مرکزی) به گوش می رسد و برخی بانک ها پیشنهادهای پرداخت دو تا سه درصد بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را به برخی مشتریان ارایه می دهند.

گفته می شود این واریز سود بالاتر از مصوبه بصورت هبه در حسابی دیگر که مشتری افتتاح می کند پرداخت می شود.

بدلیل همین پیچاندن پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبه بانک مرکزی و واریز به حساب های دیگر کشف آن نیز بسیار سخت و مشکل خواهد بود.

شهروندان و بینندگان پایگاه خبری اخبار بانک می توانند در صورت ملاحظه چنین پیشنهاد هایی توسط بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای پرداخت نرخ سود بالاتر از مصوبه بانک مرکزی نظر و موارد مطروحه خود را در قسمت نظرات درج تا منعکس شود.


کد مطلب: 35903

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/35903/زمزمه-آغاز-فعالیت-برخی-بانک-پرداخت-سود-بیشتر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com