۰
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
روزهای سیاه برای چشم بادامی ها

نیمی از سهام بورس چین به حالت تعلیق درآمد

اخبار بانک: شرکت های فهرست شده در بورس چین معامله سهام خود را به دلیل تداوم آشفتگی شاخص سهام شانگهای و شنزن به حالت تعلیق درآوردند.
نیمی از سهام بورس چین به حالت تعلیق درآمد
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از خبرگزاری ساوس چاینا مورنینگ، بیش از ۵۱ درصد از سهام شرکت های چینی برابر با ارزش بازار ۲.۲ تریلیون دلار امروز بطور داوطلبانه عرضه سهام خود را متوقف کردند.

تعداد ۶۶۰ شرکت چینی خواستار تعلیق معاملات روز چهارشنبه بودند.

شاخص سهام شانگهای کامپوزیت از ۱۲ ژوئن تا کنون بیش از ۳۰درصد از ارزش خود را از دست داده است. این در حالی است که پیش از آن طی ۱۲ ماه، ۱۵۰درصد صعود کرده بود.

در عین حال با بازگشایی بازار در روز چهارشنبه تغییری در روند تنزل بازار سهام چین حاصل نشد.

شاخص سهام شانگهای کامپوزیت ۴.۶۴درصد افت داشت در حالی که شاخص سهام CSI ۳۰۰ که متشکل از شرکت های فهرست شده بزرگتر در سهام شانگهای و شنزن است ۴.۸۳درصد کاهش داشت.

در جای دیگر نیز شاخص سهام شنزن کامپوزیت ۴.۱درصد و شاخص سهام CSI ۵۰۰، ۴.۲% افت داشت.

این وضعیت در حالی است که سیاست گذاران چین در هفته های اخیر تلاش زیادی برای تقویت قیمت در بازار سهام به کار بسته اند. نرخ بهره کاهش یافت و طرح های سرمایه گذاری به کارگزاران و شرکت های مدیریت سرمایه داده شد.

شرایط وخیم بازار سهام چین در منطقه هم طنین انداز شده است بطوری که شاخص سهام هنگ سنگ در هنگ کنگ بیش از ۴ درصد و شاخص سهام نیکی ۲۲۵ ژاپن و ASX ۲۰۰ استرالیا بیش از ۱.۱ درصد افت داشتند.
https://akhbarbank.com/vdcbs5bf.rhbszpiuur.html
تازه ترین اخبار