۰
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۲
سیف خبر داد:

13 تن طلای آزاد شده 700 میلیون دلار می ارزد

اخبار بانک: رییس کل بانک مرکزی ارزش 13 تن طلای آزاد شده در حاشیه مذاکرات وین را 700 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: علاوه بر این طی دو سال گذشته 8 تن طلا به ارزش 400 میلیون دلار خریداری و وارد کشور شده است.
13 تن طلای آزاد شده 700 میلیون دلار می ارزد
به گزارش «اخبار بانک» به نقل از ایرنا، ولی اله سیف با ارایه توضیحاتی در خصوص چگونگی آزادسازی ۱۳ تن طلا در حاشیه مذاکرات وین، افزود: هم اکنون ایران طلایی که مالکیت آن را داشته اما برای واردات آن با مشکل مواجه بوده را برطرف کرده، مگر آنکه دوباره طلای جدیدی خریداری کند.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده معادل ۱۳ تن طلا که قبلا خریداری شده و طی دو سال گذشته در آفریقای جنوبی به صورت امانی نگهداری می شد اما به خاطر شرایط تحریم و برخی کارشکنی ها امکان انتقال به ایران را نداشت، رفع و وارد کشور شد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان آنکه، جمهوری اسلامی ایران به کارشکنی ها در خصوص ورود طلای بلوکه شده فائق آمده است، اظهار داشت: در حال حاضر ایران دیگر طلای خریداری شده که مشکل واردات داشته باشد، ندارد، مگر آنکه طلای جدیدی را خریداری کند.

سیف افزود: براساس پیگیری های انجام شده در مذاکرات جاری در وین مشکل واردات ۱۳ تن طلا رفع گردید و طی هفته گذشته در ۳ محموله و آخرین آن سه شنبه هفته گذشته به میزان ۴ تن بود، وارد کشور و تحویل خزانه بانک مرکزی شد.
https://akhbarbank.com/vdcdxf0s.yt0ks6a22y.html
تازه ترین اخبار