اختصاصی/سرمایه گذاری داخلی منتظر تصمیم مسوولان

افت قیمت سهام پدیده به یک پنجم ارزش واقعی

12 تير 1394 ساعت 13:54

اخبار بانک: قیمت سهام مجموعه پدیده شاندیز در مشهد به یک پنجم ارزش واقعی آن نزول پیدا کرده است.از سوی دیگر طبق گفته مدیر عامل این پروژه بررسی های انجام شده بر روی اسناد این شرکت مثبت بوده است.


به گزارش «اخبار بانک»، مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از سقوط آزاد قیمت سهام پدیده در بازار آزاد در طی چند ماه اخیر دارد.

بر این اساس چند روز پیش خبرنگار ما به جهت تهیه گزارش میدانی و همچنین خرید سهام مجموعه پدیده به دفتر خرید و فروش سهام واقع در شهر رویایی پدیده مراجعه کرد.

در این دفتر افرادی هستند که با ورود خریدار و فروشنده دست به کار شده و اقدام به بازار گرمی سهام می کنند.

البته ذکر این نکته ضروری است که مسئولان و کارمندان مجموعه پدیده دخالتی در خرید و فروش سهام نداشته و تنها کار نقل و انتقال سهام را انجام می دهد.

تماس تلفنی با مجموعه نیز حکایت از توجیه کارمندان در رابطه با عدم ارائه نرخ روز خرید و فروش شده بین سهامداران را دارد.

با پرسش خبرنگار ما مبنی بر نرخ سهام دلالی جلو آمده و عنوان می کند سهام به قیمت ۲۴۰۰ تومان می فروشد و ۲۳۰۰ تومان نیز خریداری می کند.

این در حالی است که آخرین نرخ سهام این مجموعه پیش از ورود دادستانی مشهد ۱۲ هزار ۷۲ تومان بوده و پس از آن خرید و فروش و افزایش قیمتی وجود نداشته است.

این نرخ مربوط به نیمه دوم سال ۹۳ می باشد و خبرنگار ما متعجب از اعلام فروش سهام توسط سهامداران و نه خود شرکت به قیمت ۲۴۰۰ تومان دلیل این کاهش قابل ملاحظه را پرس و جو می کند.

پاسخ دلالان این است که به جهت جلوگیری از خرید و فروش و افزایش قیمت توسط شرکت، سهام در رکود به سر می برد.

خبرنگار ما پس از پرسش قیمت از تعدادی دیگر از دلالان با دلالی روبرو می شود که قیمت فروش ۲۳۰۰ تومان را عنوان می کند و این یعنی کاهش ارزش سهام ۱۲ هزار تومان به یک پنجم ارزش واقعی آن!

حال تصور کنید سهامدارای که ارزش سهام وی در سال گذشته حدود ۱۲ هزار تومان بوده در صورت نیاز به پول باید سهام خود را با ۸۰ درصد ضرر بفروشد!

خوب است مسئولان و همچنین دستگاه های مسئول هر چه سریع تر وضعیت این مجموعه سرمایه گذاری عظیم را مشخص کرده و بیش از این اجازه زیان دهی به سهامداران را ندهند.


کد مطلب: 35118

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/35118/افت-قیمت-سهام-پدیده-یک-پنجم-ارزش-واقعی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com