۰
۸
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزديك

سیف: سرمایه بانک های دولتی و خصوصی افزایش می یابد

اخبار بانک: سیف از اراده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزديك خبر داد و افزود: شواهد و قراین و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.
رییس کل بانک مرکزی گفت: ثبات حاکم بر بازار در ایران که در دو سال اخیر پدیدار شده است با ادامه رفتارهای منطقی دولت و اعمال انضباط دقیق مالی از سوی بانک مرکزی به طور جدی تری دنبال خواهد شد تا زمینه برای سرمایه گذاری خارجی بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش «اخبار بانک» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف در دیدار یک هیئت اقتصادی – تجاری از کشور آلمان در روز سه شنبه افزود: برای حضور گسترده تر شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی و نیز حضور شرکت های خارجی در ایران، برخورداري از يك نظام پولی و مالی قوی يك ضرورت جدي است و بانک مرکزی و مجموعه اقتصادی دولت به این موضوع اهتمام ویژه دارند.

به گفته وی، تلاش جدی برای افزایش سرمایه بانک های دولتی و خصوصی، افزایش نسبت کفایت سرمایه آنها متناسب با استانداردهای بین المللی و نیز کاهش هزینه های خدمات مالی در صنعت بانکداری ایران به منظور کاهش هزینه هاي تولید، از جمله برنامه های اصلی خواهد بود.

سیف با اشاره به سوابق همکاری های اقتصادی و بانکی مشترک ایران و آلمان اظهار داشت: با وجود مشکلات و نوسانات اقتصادی کشور در برخی سال ها، تسویه حساب های بانک های ایرانی با طرف های آلمانی با کمترین تاخیر انجام شده و هیچگاه این نوسانات نتوانسته است مانع ارتباطات مناسب بانکی دو طرف شود.

وی با اعلام آمادگی بانک مرکزی برای پذیرش هیئتی از نظام بانکی آلمان برای مذاکره درباره راه های همکاری دو جانبه گفت: ارزیابی ریسک بانک های ایرانی نشان می دهد آنها توانسته اند سطحی مناسبي از اعتماد را نسبت به عملکرد خود جلب كنند. از همین رو، بستر بانکی موجود می تواند زمینه مناسبي برای عملياتي شدن حجم قابل قبول مبادلات كالايي بين دو كشور وتسویه حساب هاي في مابين باشد.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسش هیئت تجاری آلمانی درباره نوسانات نرخ ارز خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته دامنه نوسانات نرخ ارز در ایران، حدود 60 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که در یک دوره مالی یک ساله، نرخ برابري دلار در مقابل ريال تنها سه درصد افزايش داشته است و این در شرایطی است که دسترسی ما به منابع ارزی به علت وجود تحریم های ظالمانه محدود بوده است.

سیف همچنین از اراده بانک مرکزی برای تک نرخی کردن نرخ ارز در آینده نزديك خبر داد و افزود: شواهد و قراین و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که امکان حرکت به سمت تک نرخی کردن ارز وجود دارد و این سیاست در موقع مقتضی عملی خواهد شد.

به گفته وی، این اقدام  بسیار مهم و ضروري است  و البته پيش نياز آن برقراری ارتباطات بانكي بین المللی كافي و امکان مانور  بانک مرکزی نسبت به جابجايي منابع ارزی خواهد بود.

اعضای گروه اقتصادی – تجاری آلمانی در این دیدار، اطلاعات ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی را مهم و امیدوارکننده توصیف و نسبت به برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران و امکان حضور در بازار ایران ابراز امیدواری کردند.
https://akhbarbank.com/vdcipqap.t1a5p2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
آقای سیف شما رو به خدا کارمندان و مشتریان موسسه میزان را دریابید
مشتریان بداشت از حساب و کارمندان هم شغل خود را خواستارند
شما رو به خدا تدبیری کنید
بخاطر خدا مشتری و کارمند رو دریابیید که بیگناه و مظلوم هستند
mahdi
تقاضامندم وضع موجود رو برهم نزنید کمکی هم نکنید. نحوه عملکرد شما در مورد میزان مشخص شد و جزء نشان کل است. اعتمادی دیگر نیست. همین نرخ ارز خوبه لازم نیست به 3500 برسونید و بگید تک نرخی شد !
ساختمان توخالی بانک مرکزی
اگه راست می گید مطالبات معوق که شامل اصل مطالبات و وام هایی که در اصل مطالبات است ولی با تخلفات دیگری دوباره به وام جدید تبدیل شده را با قوه قهریه وصول کنید بانک ها نیازی به افزایش سرمایه ندارند همان مبلغ مطالبات که بیشترش در دست مفسدان اقتصادی وزیاده خواهان جوابگوی اقاصاد سالن می باشد لطفا صورت مسله مطالبات معوق را با افزایش سرمایه پاک نکنید
هدی
سیف مردی استوار وثابت قدم ،امیدوارم مردم با صبوریشان به شما کمک کنندو قضاوت عجولانه نکنند.
United States
متاسفم برات. خود اقای سیف گفته رفتار عجولانه درست نبوده اونوقت شما کاسه داغتر از آش شدی
علی
United States
جناب سیف به خواست مردم و نظر نمایندگان محترم مجلس گوش فرا دهید و زودتر مشکل بزرگ اقنصادی شرق کشور یعنی موسسه میزان را حل کنید و دستور به ادغام ان وحل مشکلات مردم شوید.
علی
آقای سیف عزیز
به نیابت از میلیونها سپرده گزاره موسسه ی آرمان ایرانیان ازتون خواهش میکنم هرچه سریعتر مجوز این موسسه و اون چندتا موسسه ی دیگه رو که خودتون اعلام کردید رو صادر کنید و توی این ماه مبارک رمضان میلیونها خانواده رو از استرس و نگرانی نجات بدید
که با این کار انشاالله خیر دنیا و آخرت نصیبتان خواهد شد...
تازه ترین اخبار