۰
چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
یونان به بیتکوین کمک کرد

بهترین حرکت بیتکوین در 18 ماه رقم خورد

اخبار بانک: با توجه به تقویت پیش بینی ها نسبت به خروج یونان از منطقه یورو قمارگران و سپرده گذاران یونانی جذب این ارز دیجیتالی غیرمتمرکز شدند. بدین ترتیب بیتکوین روز گذشته 7 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و در طولانی ترین روند صعودی طی 18 ماه قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از رویترز، کشور یونان که با بازپرداخت ۱.۶ میلیارد یورو معادل ۱.۸ میلیارد دلار بدهی به صندوق بین المللی پول تا پایان ماه ژوئن رو به رو است و از سویی با هشدار آماده شدن اروپا برای خروج یونان از منطقه یورو مواجه شده است.

بیتکوین یک ارز رمزنگار مبتنی بر وب که شش سال پیش اختراع شد توسط هیچ دولت و بانک مرکزی اداره نمی شود و بطور آزادانه بر اساس تقاضای مصرف کننده نوسان دارد.

اگرچه قیمت بیتکوین بسیار نوسانی بوده است اما طی شش ماه گذشته به ثبات رسیده و از طریق موسسات مالی و دولت هایی نظیر دولت بریتانیا بعنوان دارایی قانونی با قابلیت بالقوه قانونی بودن با آن برخورد می شود.

یکی از بنیان گذاران Vaultoro شرکتی که برای مشتریان بیتکوین نگه می دارد و به آنها اجازه می دهد آن را با طلا و کالا مبادله کنند می گوید یونانی ها با کاهش اطمینان به دولت کشورشان به خرید بیتکوین هجوم آورده اند. هنوز مشخص نیست در صورت خروج یونان از منطقه یورو چه ارزی در این کشور استفاده خواهد شد که یکی دیگر از دلایل روی آوردن به بیتکوین است.

در دو ماه گذشته که مذاکرات یونان و وام دهندگان قفل شده بود این شرکت شاهد ۱۲۴ درصد افزایش جریان ورودی از IP آدرس های یونانی بود.

روز سه شنبه بیتکوین با قیمت ۲۵۲.۰۵ دلار در بازار مبادله بیت مپ مبادله شد که قوی ترین سطح قیمت در دو ماه گذشته است این ششمین جلسه تداوم روند صعودی و بهترین عملکرد بیتکوین از ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ به شمار می رود.

در دوره مارس-آوریل سال ۲۰۱۳ ارزش بیتکوین طی یک ماه بیش از ۷۰۰ درصد جهش داشت.

برخی پیشنهاد می دهند که ارز دیجیتالی مثل بیتکوین به پشتوانه دارایی های یونان یا درآمدهای آتی مالیات می تواند بعنوان ارز برابر با یورو در یونان برای مقابله با خروج احتمالی از اروپا معرفی شود.
https://akhbarbank.com/vdcaiine.49nyu15kk4.html
تازه ترین اخبار