پرداخت پول پلکانی است

پرداخت سپرده هاي مؤسسه ميزان از هفته آينده

25 خرداد 1394 ساعت 10:46

اخبار بانک: مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان‌رضوی از آغاز فرایند بازگشت پول سپرده‌گذاران میزان در مشهد از هفته آینده خبر داد.


به گزارش «اخبار بانک»، سید مسعود محولاتی اظهار کرد: تراز مالی موسسه مالی و اعتباری میزان و اعداد و ارقام سپرده‌های این موسسه برای برگشت پول مثبت است و در این‌باره جای هیچ‌گونه نگرانی برای بازگرداندن پول سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری منحل شده میزان وجود ندارد.

مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به تشکیل هیات سه نفره تسویه حساب موسسه مالی و اعتباری میزان در مشهد عنوان کرد: با تشکیل این هیئت تسویه که افراد برجسته بانکی هستند کار حسابرسی موسسه مالی و اعتباری میزان از هفته گذشته آغاز شد.

دریافت وجه سپرده میزان از بانک صادرات
وی در پاسخ به این سوال که در نهایت کار حسابرسی این موسسه توسط هیئت تسویه چه زمانی به پایان می‌رسد تا سپرده‌گذاران اقدام به دریافت سپرده‌های خودکنند، گفت: حسابرسی این موسسه با این حجم و وسعت زمان‌بر است اما آنچه در این رابطه باید به آن اشاره داشت این است که فراینده بازگشت پول سپرده‌گذاران میزان از هفته آینده وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به نحوه و چگونگی دریافت سپرده، سپرده گذاران میزان اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است افراد به منظور دریافت وجوه سپرده خود می‌توانند به بانک صادرات مراجعه کنند.

پرداخت سپرده‌ها، پلکانی صورت می گیرد
محولاتی تاکید کرد: البته باید به این نکته اشاره داشت که پرداخت سپرده‌های موسسه مالی و اعتباری میزان توسط بانک صادرات پس از تایید هیات تسویه اجرایی می‌شود و این را هم اشاره کنم که در پرداخت سپرده سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری میزان مقرر شده است که این پرداخت پس از تایید هیئت تسویه به صورت پلکانی اجرا شود.

مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان‌رضوی در توضیح پرداخت پلکانی سپرده‌های میزان اظهار کرد: در این راستا و در ابتدای امر سپرده‌های افرادی که رقم کمتری سپرده‌گذاری کرده بودند، پرداخت می‌شود و به تدریج پول سایر سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.

ارزش فروش املاک میزان،٧٠٠میلیارد تومان است
محولاتی در توضیح وضعیت دارایی‌های موسسه مالی و اعتباری میزان برای بازگشت پول مردم، اظهار کرد: دو روز قبل ١٠٠میلیارد تومان نقدینگی موجود موسسه مالی و اعتباری میزان به حساب مدیران تسویه واریز شد تا بعد از حسابرسی، افرادی که باید وجوه سپرده آنان پرداخت شود، مشخص کنند.

به گفته مدیرکل امور سیاسی، استانداری خراسان‌رضوی و جدا از این رقم نقدینگی، برآوردی که از املاک و مستغلات موسسه مالی و اعتباری میزان شده است در حدود ٧٠٠میلیارد تومان است که امیدوارم در فرایند بازگشت سپرده‌های مردم و با فروش این املاک کار تسویه حساب تمام سپرده‌گذاران این موسسه نهایی شود.

علی صادقی افزود: بی‌شک آنچه که فصل‌الخطاب فعالیت هر نوع موسسه مالی و اعتباری است تبعیت از قوانین بانک مرکزی است و مردم برای سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری که تابع قوانین بانک مرکزی نیستند باید نگران باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موسسات مالی و اعتباری برابر با ضوابط و مقررات بانک مرکزی باید تا پایان سال بتوانند در چارچوب این ضوابط و مقررات قرار گیرند و در این رابطه اگر چنانچه نتوانند در مدت مقرر خود را با این ضوابط هماهنگ کنند با این موسسات مالی و اعتباری برخورد قانونی می‌شود.
منبع:خبر گزاری صدا و سیما


کد مطلب: 34556

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/34556/پرداخت-سپرده-هاي-مؤسسه-ميزان-هفته-آينده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com