هجمه ها فروکش کرد اما؛

موسسات مالی و اعتباری همچنان سر پا ایستاده اند

11 خرداد 1394 ساعت 9:58

اخبار بانک: پس از یک ماه هجمه بی وقفه بر علیه موسسات مالی و اعتباری به نظر می رسد چند روزی است که این هجمه ها فروکش کرده است.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، در طی یک ماه گذشته موضع گیری بی سیابقه ای بر علیه موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز شکل گرفته است.

این موضع گیری از سوی رئیس کل بانک مرکزی، وزیران اقتصادی و حتی فرهنگی و مسئولان قوه قضاییه نیز کشیده شده است.

در این میان برخی از اظهار نظر ها از سوی کسانی گفته می شد که اصولا هیچ ارتباطی با بانک و مسائل مالی و موسسات در حل اخذ مجوز نداشتند و از دیگران تقلید می کردند.

این  موضع گیری گسترده حتی به صدا و سیما نیز کشیده شده بود، تا آنجایی که تقریبا همه روزه شبکه خبر صدا سیما برخورد با موسسات مالی و اعتباری فاقد مجوز را در راس خبرهای خود قرار داده بود.

گویی تمام مشکلات و گرفتاری های موجود در این کشور از سوی پنج یا شش موسسه مالی و اعتباری فاقد مجوز سرچشمه می گیرد!

برخی سپرده گذاران این موسسات مدعی اند که این موضع گیر یها هدفی جز تضعیف این موسسات مالی و اعتباری و خروج منابع و سپرده های شهروندان را نداشت و نمی توان با قطعیت گفت این سیاست تا چه حد توانسته موفقیت آمیز باشد.

اما به نظر می رسد چند روزی است که پس از بی مهاباترین هجمه ها بر علیه موسسات مالی و اعتباری حمله ها فروکش کرده و موسسات می توانند نفس راحتی از قبال این عقب نشینی دولتی بکشند.

هجمه هایی که به نظر می رسید برخی از موسسات مالی و اعتباری را از پای درآورد اما همچنان که همه شاهد هستیم اوضاع آرام و این موسسات سرپا ایستاده اند.

البته ممکن است این آرامش قبل از توفان باشد و دولتی ها در حال یارگیری برای حمله ای برق آسا بر علیه موسسات مالی و اعتباری باشند!

فارغ از درستی یا نادرستی وجود موسسات مالی و اعتباری به نظر می رسد بهتر است مسئولان دولتی به جای پاک کردن صورت مساله سعی در حل آن داشته باشند.

نیت اینکه موسسات مالی و اعتباری با بیش از ۱۵ سال سابقه را با هجمه و ناجوانمردانه از چرخه روزگار حذف کرد فکری باطل و ناشدنی است و بهتر است دولت تدبیر و امید با تدبیر و امید بر این مشکلات فائق آید!


کد مطلب: 34178

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/34178/موسسات-مالی-اعتباری-همچنان-سر-پا-ایستاده-اند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com