اختصاصی/

ارایه خدمات بانکی به برخی از موسسات اعتباری مجاز شد

10 خرداد 1394 ساعت 11:17

اخبار بانک: براساس اطلاعات موثق رسیده، ارایه خدمات بانکی از سوی بانک ها بویژه خصوصی، به برخی موسسات اعتباری در حال اخذ مجوز بلامانع است.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، طی هفته های اخیر بانک مرکزی براساس تاکیدات شفاهی و کتبی از بانک های کشور خواسته است که به موسسات اعتباری غیر مجاز خدمات بانکی ارایه نکنند.

در حال حاضر برخی از موسسات غیر مجاز در سطح کشور وجود دارند که هیچ اقدامی در جهت همسو شدن با مقررات بانک مرکزی از جمله اخذ مجوز انجام نداده اند.هدف بانک مرکزی از عدم ارایه خدمات بانکی بیشتر متوجه این موسسات می شود.

اما براساس اطلاعات و اسناد مثق و مستند رسیده، بانک ها می توانند به موسسات اعتباری که گام های جدی و اصولی در راه کسب مجوز از جمله تشکیل پرونده،پذیره نویسی سهام و برگزاری مجمع عمومی کرده اند، خدمات بانکی ارایه دهند.

بعنوان مثال اخیرا یکی از بانک های بزرگ خصوصی کشور،در نامه ای به کلیه واحدهای زیر مجموعه خود اعلام کرده است:" حسب بررسی به عمل آمده و اطلاع واصله، موسسه مالی و اعتباری فرشتگان(آرمان) از شمول موسسات پولی و اعتباری فاد مجوز خارج شده و ارایه خدمات بانکی پولی به موسسه یادشده مطابق دستور العمل ها و ضوابط و مقررات موجود بلامانع می باشد."

این نامه رسمی که در خردادماه سال جاری از سوی این بانک بانک خصوصی و معتبر صادر شده، نشان دهنده این است که موسسه مالی فرشتگان(آرمان) در راستای تطبیق خود را مقررات بانک مرکزی گام برداشته و این بانک نیز با کسب اجازه خدمات بانکی به این موسسه ارایه می کند.

اما موسساتی که نخواسته یا نتوانسته اند در جهت شفاف سازی و کسب مجوز گام بردارند در لیست سیاه بانک مرکزی و بانک ها و موسسات مجاز در دریافت خدمات بانکی قرار دارند.


کد مطلب: 34162

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/34162/ارایه-خدمات-بانکی-برخی-موسسات-اعتباری-مجاز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com