پرونده انحلال موسسه میزان در جریان است

تهرانفر خبر داد: موسسه " آرمان " به ثبت شرکتها می رود

بانک مهر اقتصاد و نور در حال طی مراحل آخر برای کسب مجوز

3 خرداد 1394 ساعت 15:16

اخبار بانک: معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر مدیران موسسه میزان بازادشت شده‌اند و پرونده مربوطه در حال رسیدگی است.


به گزارش «اخبار بانک»، حمید تهرانفر درباره آخرین وضعیت موسسه میزان اظهارکرد: پرونده انحلال این موسسه که به شکل تعاونی تاکنون فعالیت داشته در جریان است و طبق نظر دادگاه، بازپرس این پرونده با دقت، همه مسایل را زیر نظر دارد.

معاون نظارتی بانک مرکزی درباره سرنوشت سپرده گذاران این موسسه هم گفت: یکسری از دارایی های موسسه میزان، قابل نقد کردن است. مثل وصول اقساطی که این موسسه دریافت می کند یا برخی از اموال آن که قابل فروش است. حتی میزان مقداری هم وجه نقدی نزد بانک مرکزی و برخی بانک ها دارد از این طریق می توان پول سپرده گذاران را پرداخت کرد.

او تاکید کرد: در این اوضاع نابسامان موسسه میزان باید کسی یا نهادی مسوولیت را بر عهده گیرد و اقساط را وصول و دارایی های میزان را جمع آوری کند. در حال حاضر وکیل دارایی های بانک صادرات است و قرار است از محل منابع و دارایی موسسه میزان تا جایی که امکان دارد پول سپرده گذاران را پرداخت کند. البته بانک صادرات قرار نیست از منابع خودش پول سپرده گذاران در موسه میزان را پس دهد.

معاون نظارتی بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک صادرات هم به عنوان وکیل دارایی‌های موسسه میزان تحت نظر بازپرس این پرونده کار می کند و ما هم در حال همکاری با بازپرس مربوطه هستیم . همه چیز دقیق و شفاف، است.

تهرانفر در گفت وگو با اقتصاد نیوز پیرامون اینکه چه تعداد از موسسات مالی در حال کسب مجوز از بانک مرکزی هستند، اظهار کرد: دو موسسه نور، آرمان و بانک مهر اقتصاد در حال طی مراحل آخر برای کسب مجوز هستند.

معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: موسسه مالی و اعتباری نور چند روز پیش در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در حال آماده سازی است و بزودی هم مجوز فعالیت را از بانک مرکزی دریافت می‌کند.

او افزود: موسسه آرمان پذیره نویسی را انجام داده است و در حال رفع برخی ایرادات هست تا به اداره ثبت شرکت ها معرفی شود. بانک مهر اقتصاد نیز در حال پذیره نویسی است.

این مقام بانک مرکزی درباره اینکه آیا موسسات دیگری هم در حال کسب مجوز هستند، گفت: دو موسسه دیگر هم هستند که در حال طی فرآیند کسب مجوز هستند چون در مراحل ابتدایی قرار دارند نمی‌توانیم نام آنها را فعلا اعلام کنیم.

تهرانفر ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال بین ۳ تا ۵ موسسه مالی و اعتباری موفق به کسب مجوز از بانک مرکزی شوند.


کد مطلب: 33961

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/33961/تهرانفر-خبر-موسسه-آرمان-ثبت-شرکتها-می-رود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com