۰
سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
نقطه عطفی در قانونی شدن بیت کوین

اولین اوراق به پشتوانه بیتکوین قانونی در سوئد معامله شد

اخبار بانک: بیت کوین یک قدم بزرگ به سمت قانونی شدن برداشت. روز گذشته اولین اوراق به پشتوانه بیتکوین قانونی در استکهلم سوئد معامله شد.
اولین اوراق به پشتوانه بیتکوین قانونی در سوئد معامله شد
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک» به نقل از مارکت واچ، اوراق با نام Bitcoin Tracker One (BTO) در اولین جلسه مبادلات با قیمت ۹.۶۹ کرون وارد معاملات شد و با قیمت ۹.۷۳ کرون تمام شد. این اوراق در بازار مبادلات نزداک واقع در استکهلم فهرست شده است.

BTO که بعنوان اوراق قابل معامله در بورس ایجاد شده است امکان مشارکت در بازار قانونی و شفاف را برای سرمایه گذاران نهادی و خرد فراهم می کند. این امر یکی از جدیدترین پیشرفت های قابل توجه در تاریخ بیتکوین است همچنین هفته گذشته وال استریت ژورنال گزارش داد که نزداک به دنبال راهی برای استفاده از بلاک چین (blockchain) یعنی فناوری که بیتکوین بر اساس آن ساخته شد، است.

بعلاوه، در ابتدای ماه بخش خدمات مالی نیویورک مجوز ایت بیت (itBit) را صادر کرد که یک مرکز مبادله بیت کوین است.

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۳ با افزایش ارزش قابل توجهی مواجه شد و در نهایت به ۱۰۰۰ دلار رسید اما خیلی زود پس از سرقت صدها میلیون دلار از مرکز مبادله بیتکوین محبوب Mt.Gox توسط هکرها در تابستان گذشته و وارد شدن خسارات زیادی به خریداران شروع به کاهش کرد. در حال حاضر، ارزش هر بیتکوین ۲۳۶ دلار است.
https://akhbarbank.com/vdca60ne.49ne015kk4.html
تازه ترین اخبار