۰
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
بین الملل/

پیش بینی وضعیت دلار در بازار جهانی

اخبار بانک: از اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) نرخ مبادله دلار در برابر یورو 7 درصد و در برابر پوند انگلیس 6 درصد کاهش داشته است و به سطوحی نزدیک شده است که آخرین بار در ماه ژانویه و ابتدای سال میلادی مشاهده شد.
پیش بینی وضعیت دلار در بازار جهانی
به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، دلار در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ و اوایل سال ۲۰۱۵، سریع ترین رشد خود طی ۴۰ سال گذشته را ثبت کرد.
اما با وجود ضعف برخی از گشاراشت مربوط به اقتصاد آمریکا ارزش دلار نیز ریزش داشت و استراتژیست های ارز در مورد بازگشت این سیر نظرات متفاوتی دارند از دلایل آن می توان به این موارد اشاره کرد.

اقتصادی ضعیف تر از انتظار: معامله گران بعد از انشترا مجموعه ضعیفی از گزارشات اقتصادی در این مورد دچار تردید شده اند که آیا فدرال رزرو آمریکا مطابق انتظار نسبت به افزایش نرخ بهره اقدام خواهد کرد و یا خیر.

اگر ضعف اقتصادی همچنان ادامه داشته باشد بنابراین پرونده افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۵ بطور کلی بسته می شود.

برخی دیگر نیز به نزدیک بودن سیر صعود ارزش دلار اعتقاد دارند و می گویند با وجود منعکس شدن گزارشات اقتصادی کمتر از انتظار در بازار ارز، در هر صورت بانک مرکزی آمریکا از تصمیم خود صرفنظر نخواهد کرد و در صورت عملی شدن آن در ماه سپتامبر دلار به اوج باز می گردد.

بر اساس رفتارهای گذشته این ارز گفته می شود بطور میانگین ضعف دلار پس از افزایش ارزش حداکثر ۷ درصد و تا مدت دو ماه خواهد بود.

چند ماه گذشته اخبار زیادی حاکس از ضعف اقتصاد اروپا و نگرانی از تورم منفی بازار را احاطه کرده بود در نتیجه یورو همزمان با قدرت گرفتن دلار تضعیف شد. اما اکنون این روند با عملکرد بهتر از انتظار معکوس شده است.
CNN Money
https://akhbarbank.com/vdcevp8x.jh8xni9bbj.html
تازه ترین اخبار