تاسیس اولین موسسه مالی و اعتباری سهامی عام در سال 1394

7 ارديبهشت 1394 ساعت 11:35

اخبار بانک: مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل نخستین موسسه مالی اعتباری در قالب سهامی عام در سال 94 خبر داد.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از ایسنا، علیرضا ناطقی اظهار کرد: هم‌اکنون چارچوب‌های قانونی و آیین‌نامه تاسیس اولین موسسه مالی و اعتباری سهامی عام تنظیم شده و امیدواریم با موافقت و حمایت بانک مرکزی استارت ورود بخش تعاون به عرصه‌ی بانکداری در سال ۱۳۹۴ را شاهد باشیم.

وی گفت: پیرو تصویب آیین‌نامه چگونگی تاسیس موسسات اعتباری در بهمن سال ۱۳۹۳ از سوی هیات وزیران، چارچوب‌های تشکیل موسسات مالی و اعتباری در قالب تعاونی مشخص شد.

ناطقی تصریح کرد: به دنبال تصویب آیین‌نامه در جلسه‌ میان رییس کل بانک مرکزی و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، بانک مرکزی موافقت خود را با تشکیل نخستین موسسه مالی – اعتباری سهامی عام در چارچوب قوانین و مقررات موجود اعلام کرد.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس ماده پنج قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تشکیل موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها در قالب شرکت‌های سهامی عام و تعاونی سهامی عام تاکید شده است که بر این اساس با توجه به فراهم‌شدن مقدمات اولیه و چارچوب‌های قانونی امیدواریم که امسال راه‌اندازی این موسسه مالی و اعتباری تعاونی را شاهد باشیم.


کد مطلب: 33210

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/33210/تاسیس-اولین-موسسه-مالی-اعتباری-سهامی-عام-سال-1394

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com