تعیین تکلیف نرخ سود بانکی در جلسه آتی شورای پول و اعتبار

25 فروردين 1394 ساعت 13:11

اخبار بانک: رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تعیین تکلیف نرخ سود بانکی در جلسه آتی شورای پول و اعتبار خبر داد.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از ایرنا، ولی الله سیف اضافه کرد: کاهش نرخ سود بانکی از سیاست های بانک مرکزی است که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در این ارتباط گزارشی را آماده کرده که در جلسه گذشته شورای پول و اعتبار مطرح شده و توضیحات کلی آن در اختیار اعضا قرار گرفته است.

رییس کل بانک مرکزی افزود: کاهش نرخ سود بانکی را در جلسه آینده شورای پول و اعتبار دنبال می کنیم و امیدواریم در جلسه آتی بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بهار امسال شاهد کاهش نرخ سود بانکی خواهیم بود؟ گفت: حتما، قاعدتا متناسب با روند کاهشی نرخ تورم، نرخ سود بانکی هم باید کاهش یابد.

سیف تصریح کرد: ما در دوره ای بسیار طولانی در ارتباط با سود سپرده ها و تسهیلات نرخی منفی داشتیم که اکنون مثبت شده است، منتها با نرخ تورم فاصله زیادی دارد که باید حتما برگردد و متناسب شود تا بتواند قابل قبول باشد و منجر به حمایت از تولید، رشد صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال شود.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا که آیا این کاهش نرخ سود به صورت پلکانی و مرحله ای خواهد بود؟ گفت: پلکانی نه، ولی سبکی را پیش می بریم که روند آن بتواند متناسب با شاخص های اقتصادی توسط سیاستگذار که بانک مرکزی است، تنظیم شود.


کد مطلب: 32821

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/32821/تعیین-تکلیف-نرخ-سود-بانکی-جلسه-آتی-شورای-پول-اعتبار

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com