معاون نظارتی بانک مرکزی در گفت وگو با اخبار بانک تایید کرد؛

بانک صادرات متولی ساماندهی موسسه میزان شد/ ادغام قطعی است

برگزاری جلسه در استانداری برای تعیین تکلیف نهایی

19 فروردين 1394 ساعت 16:29

اخبار بانک: معاون نظارتی بانک مرکزی،اظهار داشت: بانک صادرات ایران متولی ساماندهی موسسه میزان شده است و طی جلسه ای که در استانداری خراسان رضوی برگزار خواهد شد، این موضوع نهایی می شود.


حمید تهرانفر در گفت وگوی اختصاصی با «اخبار بانک»، در پاسخ به نگرانی های ایجاد شده از سوی سپرده گذاران موسسه میزان با بیان اینکه در تاریخ 24 اسفند ماه سال گذشته در جلسه ای با حضور معاونین سه استانداری خراسان رضوی،شمالی و جنوبی وضعیت موسسه میزان تعیین تکلیف شده است، اظهار داشت: بانک صادرات متولی ساماندهی دارایی و بدهی این موسسه است و قرار شده که بانک صادرات این موضوع را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه بانک صادرات در حال انعقاد قرارداد برای اجرای پروسه مدیریت و ساماندهی دارایی و بدهی موسسه میزان است،گفت: باید توجه داشت که بانک مرکزی برای کنترل بازار پولی وارد این قضیه شده و اجازه نخواهد داد که این مشکل ادامه پیدا کند.برای همین سپرده گذاران مطمئن باشند که جای نگرانی نیست.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه بخش اعظم سپرده موسسه میزان برای پرداخت طلب سپرده گذاران به مسوولان این موسسه عودت داده شده است،تصریح کرد: بخشی از کل سپرده این موسسه نزد بانک مرکزی باقی مانده که بانک مرکزی چندین بار از مسوولان این موسسه خواسته تا این مبلغ را دریافت و میان سپرده گذاران توزیع کنند که مسوولان میزان تاکنون از اجرای این موضوع امتناع کرده اند.

وی ادامه داد: با عهده دار شدن بانک صادرات تمام وجوه باقی مانده نزد بانک مرکزی به حساب بانک صادرات واریز و به سپرده گذاران پرداخت می شود.

تهرانفر افزود: مسوولان میزان باید برای تسریع در روند اداری و رفع مشکلات سپرده گذاران از خود همت بیشتری نشان دهند.

وی گفت: بانک مرکزی بعنوان نهاد حاکمیتی به هیچ وجه اجازه اختلال در بازار پولی را نخواهد داد.برای همین مسوولان میزان باید برای انعقاد قرارداد با بانک صادرات سرعت بیشتری داشته باشند.


کد مطلب: 32660

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/32660/بانک-صادرات-متولی-ساماندهی-موسسه-میزان-ادغام-قطعی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com