نكته/

ارائه تسهیلات بانک کشاورزی به حوزه های غیرکشاورزي حرام است

24 اسفند 1393 ساعت 10:00

اخبار بانك: اگر اضافه برداشت از بانک مرکزی حرام است، ارائه تسهیلات توسط بانک کشاورزی به حوزه های غیرکشاورزی هم حرام است.


عبدالله فروتن: دکتر شهیدزاده مدیر عامل بانک کشاورزی در جریان بازدید از شرکت سایپا در تاریخ ۱۷ اسفند اظهار داشت که این بانک آماده است تا بر اساس نیاز مشتریان و در جهت کمک به رونق تولید، صنعت خودروسازی را یاری كند. 

با توجه به اینکه طبق آمار بانک مرکزی از ۱۰ ماه اول سال، تنها ۷ درصد از تسهیلات نظام بانکی به حوزه کشاورزی اختصاص یافته و این در حالیست که حوزه کشاورزی از بخش های استراتژیک و مهمی است که در ایجاد امنیت غذایی و تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است، لازم است تا بانک کشاورزی تمام توان خود را در حوزه تخصصی خود یعنی حمایت از کشاورزی به کار بگیرد و به جای ورود به حوزه هایی که به این بانک مربوط نیست، تمرکز تمامی منابع خود را روی حوزه کشاورزی بگذارد. 

اگر طبق گفته دکتر شهیدزاده در یکی از مصاحبه هایشان اضافه برداشت از بانک مرکزی حرام است، ارائه تسهیلات توسط بانک کشاورزی به حوزه هایی که به این بانک مربوط نیست نیز حرام بوده و لازم است در این تصمیم تجدید نظر شود. 

همچنین لازم است بانک مرکزی نظارت جدی بر بانک های کشور به ویژه بانک های تخصصی داشته باشد تا این بانک ها منابع خود را در حوزه غیرتخصصی خود مصرف نکنند.


کد مطلب: 32183

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/32183/ارائه-تسهیلات-بانک-کشاورزی-حوزه-های-غیرکشاورزي-حرام

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com