رئيس شوراي هماهنگي بانك هاي دولتي:

بانک ها امسال 300 هزار میلیارد تومان وام داده‌اند

20 اسفند 1393 ساعت 15:01

اخبار بانک: رئیس شورای هماهنگی بانک های دولتی تاکید کرد: بانک ها در تامین طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی نفت، خودرو، کشاورزی و بازرگانی کشور نقش مهمی دارند و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی همچنان تاثیر زیادی خواهند داشت.


به گزارش «اخبار بانک» به نقل از واحد مرکزی خبر، عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی حمایت از تولید داخلی است و باید تلاش کنیم با رونق کسب و کار بومی و ملی، وابستگی خود را به خارج کمتر کنیم و با تقویت استقلال اقتصادی خود سیاست های اصولی خود را نیز پیش ببریم.

وی افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در یکسال پیش ابلاغ فرمودند ، دورنمای آینده اقتصاد کشور را ترسیم می کند و باید تلاش کنیم نظام اقتصادی و سیاسی کشور در مقابل نوسان های بین المللی، فشارها و تهدیدها ، آسیب پذیری نداشته باشد و این کار موضوع پیچیده ای نیست.

همتی گفت : کاهش وابستگی اقتصادی به خارج و افزایش استقلال اقتصادی مهمترین ویژگی اقتصاد مقاومتی است که کمک می کند سیاست های اصولی خود را در جهان پیگیری کنیم.

وی افزود: وظیفه عمومی برای استقرار اقتصاد مقاومتی همان حمایت از تولید ملی است که بانک ها نیز در این مسیر تلاش می کنند و باید منابع خود را به حمایت از تولید و در حوزه بازرگانی هم به حمایت از تولیدات صادرات محور و صادرات غیرنفتی اختصاص دهند که در این مسیر حرکت می کنند.

همتی گفت: البته دولت هم مشکلات اقتصادی دارد و ساماندهی پرداخت یارانه نقدی در هر ماه وقت زیادی می گیرد و تلاش برای بهبود نظام سلامت هم به کار زیادی نیاز دارد و خوشبختانه برنامه های اقتصاد مقاومتی به خوبی پیش می رود.

وی افزود: بانک های کشور در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات داده اند که حدود ۵۰ درصد آن تمدید تسهیلات قبلی است و بخش قابل توجهی هم تسهیلات جدید محسوب می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت : برای تامین تسهیلات طرح های اقتصادی و بنگاه ها می توان از سه روش منابع بانکها، بازار سرمایه و جذب سرمایه گذار خارجی استفاده کرد که گزینه سوم سخت شده است و سهم بازار سرمایه نیز در تامین مالی به ۱۰ تا ۱۵ درصد می رسد.

همتی تصریح کرد: عمده بار تامین مالی در اقتصاد کشور برعهده شبکه بانکی است که با حداکثر توان خود در این عرصه تلاش می کنند اما توان آنها نیز محدود است.

وی گفت: هیچ طرح بزرگ اقتصادی در کشور در حوزه های معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، خودرو، کشاورزی و دیگر موارد نمی توان پیدا کرد که بانک ها نقش مهمی نداشته باشند که همه اینها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند.
همتی افزود: در سال آینده نیز دورنمای نقش افرینی بانک ها همچنان مهم خواهد بود.


کد مطلب: 32087

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/32087/بانک-امسال-300-هزار-میلیارد-تومان-وام-داده-اند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com