بدترین روز طلا از ماه دسامبر سال 2013

اندوخته های طلا از دست رفت

16 اسفند 1393 ساعت 9:16

اخبار بانك: روز جمعه بعد از اعلام بهتر از انتظار بودن اشتغال در بخش غیر کشاورزی آمریکا و تقویت پیش بینی افزایش نرخ بهره زودهنگام نه دیرهنگام طلا بدترین روز خود از ماه دسامبر سال 2013 را تجربه کرد.


به گزارش «اخبار بانك»، در آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا ماه گذشته ۲۹۵۰۰۰ شغل اضافه شد که نسبت به ۲۳۹۰۰۰ مورد افزایش ژانویه نخستین ماه سال میلادی رو به افزایش بوده است. 

طلای تحویل ماه آوریل ۲.۷ درصد کمتر و با رقم ۱۱۶۴.۳۰ دلار در هر اونس بسته شد که کمترین نرخ از ماه دسامبر سال ۲۰۱۳ به شمار می‌رود. بدین ترتیب این فلز هرآنچه در سال ۲۰۱۵ اندوخته بود از دست داد. 

نرخ مبادله دلار در برابر سبد ارز اصلی به بالاترین رقم در یازده سال و نیم گذشته رسید. پس از اعلام گزارش اشتغال آمریکا دلار يك درصد افزایش ارزش داشت. 

تقویت ارز آمریکا طلای قیمت گذاری شده به دلارباعث گران شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزها می‌شود. 

فعالان بازار بر این باورند که این گزارش می‌تواند باعث ایجاد انگیزه بانک فدرال رزرو در افزایش پیش از موعد نرخ بهره شود، حرکتی که به بالا رفتن هر چه بیشتر ارزش دلار هم کمک خواهد کرد و در مقابل به تقاضای دارایی‌های بدون بهره نظیر طلا آسیب می‌زند. 

در بازار فیزیکی، قیمت‌های بازار مبادله طلای شانگهای نشان داد تقاضای فیزیکی طلا در دومین مصرف کننده طلای جهان خوب است. قیمت طلا در چین ۴ تا ۵ دلار در هر اونس بیش از معیار جهانی است.
قطعاً پایداری تقاضا می‌تواند از قیمت این فلز حمایت کند.
CNBC


کد مطلب: 31892

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/31892/اندوخته-های-طلا-دست-رفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com