بين الملل/

بدترین رمزهاي عبور سال 2014 / مراقب كارت بانكي خود باشيد

1 بهمن 1393 ساعت 9:28

اخبار بانك: سال 2014 سال خوبی برای پسورد نبود. از هک شرکت سونی و فوتو آی کلاود گرفته تا حساب کاربران از فروشگاه هایی مثل تارگت و موسسات مالی، مشخص کرد که همه و هر کسی مستعد این نوع حملات و ورود هکرها به زندگی خصوصی‌اش است.


به گزارش «اخبار بانك» به نقل از بيزنس اينسايدر، شرکت مدیریت پسورد "اسپلش دیتا" امروز فهرست سالانه بدترین پسوردهای سال گذشته (۲۰۱۴) را منتشر کرد. اسپلش دیتا ۳.۳ میلیون پسورد که سال گذشته مورد نفوذ قرار گرفتند را بررسی کرد و فهرستی از رایج ترین پسورد هک شده و کم امنیت ترین آنها را اعلام کرد. 

اکثر پسوردهای فهرست اسپلش دیتا از کابران آمریکای شمالی و غرب اروپا هستند. تعجب آور نیست که رمز "۱۲۳۴۵۶" و کلمه "password" درصدر این فهرست باشند اما عبارتی مثل "monkey"، "dragon" و "letmein" نیز در ۲۵ مورد ابتدایی هستند. 

برای ایمن نگه داشتن حساب‌های کاربیتان از هر نوعی که باشند، نباید این عبارات را استفاده کنید. پیشنهاد اسپلش دیتا استفاده از پسوردهای ۸ رقم یا بیشتر با تنوع کاراکتر (حروف، اعداد و علائم) است. بعلاوه بهتر است برای هر حساب کاربری یک نام کاربری و رمز عبور جداگانه تعیین کنید. یک نرم افزار مدیریت پسورد نیز می تواند کمک کند پسورد جداگانه و اتفاقی انتخاب کنید که حدس زدن آن برای دیگران دشوار باشد. 

فهرست اسپلش دیتا را مرور کنید و اگر یکی از این پسوردها یا چیزی مشابه آن را بعنوان رمز انتخاب کرده‌اید حتماً همین الان نسبت به تغییر آن اقدام کنید. 

۱. ۱۲۳۴۵۶
۲. password
۳. ۱۲۳۴۵
۴. ۱۲۳۴۵۶۷۸
۵. qwerty
۶. ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰
۷. ۱۲۳۴
۸. baseball
۹. dragon
۱۰. football
۱۱. ۱۲۳۴۵۶۷
۱۲. monkey
۱۳. letmein
۱۴. abc۱۲۳
۱۵. ۱۱۱۱۱۱
۱۶. mustang
۱۷. access
۱۸. shadow
۱۹. master
۲۰. michael
۲۱. superman
۲۲. ۶۹۶۹۶۹
۲۳. ۱۲۳۱۲۳
۲۴. batman
۲۵. trustno۱


کد مطلب: 30391

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/30391/بدترین-رمزهاي-عبور-سال-2014-مراقب-كارت-بانكي-خود-باشيد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com