اختصاصی/ هشدار به کارمندان بانک

شیوه جدید کلاهبرداران برای دزدی از کارت های بانکی

8 آذر 1393 ساعت 9:19

اخبار بانك: کلاهبرداران شیوه جدید و نوینی را برای سوء استفاده از کارت های بانکی تدارک دیده اند.


به گزارش خبرنگار «اخبار بانک»، کلاهبرداران همواره در کمین هستند تا از کارت های بانکی و اطلاعات حساب های افراد سوء استفاده کرده و حساب های آنان را خالی کنند.

این کلاهبرداران برای رسیدن به نیات خود بطور مداوم در حال تغییر روشهای کلاهبرداری هستند و دانستن روش این کلاهبرداری ها برای جلوگیری از جعل و خالی کردن حساب بانکی خالی از لطف نیست.

در یکی از جدیدترین روشها کلاهبرداران با اسناد هویتی افراد نظیر کارت ملی به شعبه بانک مراجعه و اعلام می کنند کارت بانکی آنان گم و یا به سرقت رفته است.

وی از کارمند بانک درخواست می کند که کارت جدید برای وی صادر کند.

کارمند بانک نیز در صورتی که آموزش های لازم برای شناسایی کارت های جعلی ملی نداشته باشد و نتواند جعلی بودن کارت ملی را تشخیص دهد با توجه به اینکه اکثر شعبات مجهز به دستگاه صدور آنی کارت هستند مبادرت به صدور کارت ورمز جدید می کند.

کلاهبردار بلافاصله پس از خروج از بانک با مراجعه به دستگاه های کارت خوان وخودپرداز ها مبادرت به خارج کردن وجوه موجود در حساب در کمترین زمان ممکن می کند.

در این روش جدید شخص صاحب حساب به هیچ عنوان اطلاعی از خالی شدن حساب خود ندارد و ممکن است تا مدتی که از کارت خود استفاده نکرده نیز متوجه خالی شدن حساب خود نشود و هنگام استفاده در دستگاه متوجه مسدود بودن و یا غیر فعال بودن کارت می شود.

وی با مراجعه به یکی از شعبات بانک و علت غیر فعال شدن کارت تازه متوجه ندانم کاری کارمند بانک می شود.

در این گونه مواقع دادگاه حکم به محکومیت کارمند بانک با توجه به عدم آگاهی از اصالت کارت ملی می دهد و می بایست تمام خسارت های وارده به مشتری را پرداخت کند.

بنابراین به کارمندان بانک توصیه می شود یک بار دیگر به بخشنامه ها و دستورالعمل های موجود در بانک خود مراجعه و از روش های شناسایی اصالت کارت ملی که توسط بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ شده را مجددا بازبینی کند تا خدای ناکرده گرفتار کلاهبرداران نشود.


کد مطلب: 28737

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/28737/شیوه-جدید-کلاهبرداران-دزدی-کارت-های-بانکی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com