۰
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
بین الملل/

تردید بانک‌ها در ملحق شدن به پول مجازی یا بیت کوین

بانک‌ها منتظر شنیدن نظرات بعدی قانون‌گذاران ایالات متحده در مورد پول مجازی هستند، اما در عین حال چندین موسسه مالی روی آوردن به بیت کوین را هنوز خیلی پرخطر ارزیابی می‌کنند.
تردید بانک‌ها در ملحق شدن به پول مجازی یا بیت کوین
نسرین شمس: گروه بین الملل «اخبار بانک»، صنعت پرداخت ترجیح می‌دهد، هرچه زودتر یک نقشه مقرراتی شفاف از پول مجازی در دست داشته باشد.

آیا در چارچوب فعلی می‌توان پرداخت‌های سریع انجام داد یا پول مجازی نیاز به تدوین مقررات کاملاً جدیدی دارد؟ این پرسشی است که بسیاری از فعالان صنعت در این رابطه به ذهنشان خطور می‌کند.

در عین حال، واحد خدمات مالی بانک فدرال، پتانسیل ظهور سیستم پرداخت سریع‌تری را بررسی می‌کند و در همین زمان پول مجازی معرفی می‌شود.

هفته گذشته ارائه دهندگان پول مجازی در نشست سیستم‌های پرداخت شیکاگو که هفته گذشته برگزار شد، نظرات خود را با مقامات بانک‌های مرکزی و بانک‌های خرد اعلام کردند. آنها بانک‌ها را ترغیب به توسعه الگوی خدمات جدید، حتی پیش از اعلام مقررات، کردند.

اندرو تراور، بنیانگذار شرکت "بولد راکت" که به افراد و شرکت‌ها در دسترسی به جدیدترین فناوری و محصولات پرداخت کمک می‌کند، در این رابطه می‌گوید: "تمام کسانی که در سیستم پرداخت فعالیت دارند، همه‌چیز را پیچیده می‌کنند. شرکت‌هایی که در حال حاضر چندین روش پرداخت به مشتری ارائه می‌دهند، متوجه شده‌اند چه چیزی باعث می‌شود انتخاب شوند."

در عین حال، صرفنظر از مشکلاتی که اپراتورهای پول مجازی با آن روبه‌رو هستند، نهایتاً این نوع پول، بسیار پرخطر است.

فورتنی، نایب رئیس اتاق پایاپای، در مورد تلاش‌های بی‌سرانجام شرکت های پول مجازی برای پیدا کردن بانکی که بتوانند با آن همکاری کنند، می‌گوید: "وقتی ۶۱ بانک به آن جواب منفی می‌دهند، یعنی تمایلی به تقبل این ریسک ندارند. در شرایط فعلی هم قوانین زیادی وجود دارد که بانک‌ها برای مقابله با پول‌شویی باید مد نظر داشته باشند."

"این پول مجازی بسیار بی‌ثبات است و مشخص نیست چه کسی مسئول آن خواهد بود. اگر در نهایت مشخص شود به یک گروه تروریستی کمک شده، مشکل بزرگی برای بانک بوجود خواهد آمد."
منبع: payment source
https://akhbarbank.com/vdcfjxd0.w6demagiiw.html
تازه ترین اخبار