خروج 1440 میلیارد ریال پول توسط سهامداران

5 مهر 1393 ساعت 13:58

با حاکم شدن جو منفی در بورس تهران و تداوم ریزش قیمت سهام شرکت‌ها، سهامداران حقیقی نسبت به فروش سهام خود در این وضعیت اقدام کرده و بیش از 1400 میلیارد ریال پول از این بازار خارج کردند.


به گزارش «اخبار بانك» به نقل از ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران به دلیل ابهامات سیاسی و اقتصادی از ابتدای سال تاکنون گرفتار رکود شده و با خروج سرمایه‌ها از بورس و کمبود نقدینگی مواجه شده است. به طوری که تداوم ابهامات و حاکم شدن جو منفی در بورس تهران و نیز افزایش زیان سهامداران موجب شد تا برخی از سهامداران با مشاهده این وضعیت با زیان از تالار شیشه‌ای خارج شده و تا بازگشت رونق به بورس تهران در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند.

بر این اساس تداوم کاهش روزانه قیمت سهام شرکتها و افزایش زیان، زمینه خروج بیشتر سهامداران را از تالار شیشه‌ای را فراهم کرد به طوری که در شهریور ماه میزان فروش حقیقی ها از خرید آنها بیشتر بود و حقیقی ها در مجموع هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال از بازار سرمایه خارج کردند که این میزان در مرداد ماه ۶۸۵ میلیارد ریال بود.

بنابراین در آخرین ماه تابستان حقیقی‌ها ۱۱ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال خریداری کرده و در مقابل ۱۳ هزار و ۳۷ میلیارد ریال فروختند به بیان دیگر سهم فروش حقیقی ها در این بازار ۴۴ درصد و سهم خرید آنها ۳۹ درصد بود.

این در حالی است که در مقابل حقوقی‌ها در این ماه بیشتر به خرید سهم روی آوردند و با کاهش قیمت سهام شرکتها میزان خریدهای خود را افزایش دادند به طوری که در این ماه حقوقی ها ۶۱ درصد خریداری کرده و در مقابل ۵۶ درصد فروختند.

به این ترتیب اشخاص حقوقی در آخرین ماه تابستان حدود ۱۷ هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال خریداری کردند در حالی که ارزش سهام فروخته شده آنها ۱۶ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال و در حدود ۵۵ درصد از کل فروش ها بود.


کد مطلب: 26986

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/26986/خروج-1440-میلیارد-ریال-پول-توسط-سهامداران

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com