اختصاصي/ بیمه مرکزی نیز سکوت کرده است؛

شرکت های بیمه ای حداکثر 20 روزه باید خسارت پرداخت کنند

8 خرداد 1393 ساعت 13:35

برابر مقررات بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شرکت های بیمه ای باید حداکثر 20 روز خسارت وارد شده به بیمه گذاران را پرداخت کنند.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای به یکی از مشکلات بیمه گذاران شده است و بسیاری از شهروندان از قوانین موجود در این صنعت اطلاع چندانی ندارند.

پس از درج گزارش هایی در اخبار بانک مبنی بر بی تفاوتی برخی از شرکت های بیمه ای و خصوصا بیمه توسعه نسبت به پرداخت خسارت به موقع به بیمه گذران بررسی ها نشان می دهد شرکت های بیمه در این مورد از قوانین تخطی کرده اند.

بر اساس جوابیه ای که شرکت بیمه مرکزی برای یکی از نشریات در تاریخ دوازدهم آبان ماه ۹۲ ارسال کرده و متن آن در سایت اینترنتی بیمه مرکزی نیز قابل رویت است چنین آمده:
"ايجاد هرگونه محدوديت در انجام تعهدات بيمه اي تخلف آشكار محسوب مي شود و بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با چنين نارسائي هايي مقابله و برخورد كرده و مي كند"

در این جوابیه آمده:
بر اساس ماده (۲۶) آيين نامه شماره ۷۱ ( آيين نامه حمايت از حقوق بيمه گذاران، بيمه شدگان و صاحبان حقوق آنها) موسسات بيمه موظفند واحد رسيدگي و پاسخگويي به شكايات خود را تحت نظارت و مسئوليت مستقيم مدير عامل ايجاد و امكان دسترسي آسان براي عموم بيمه گذاران را در سطح كشور براي طرح شكايات مربوطه فراهم آورند.

رسيدگي به شكايت مردم هم حداكثر ظرف مدت ۲۰ روز انجام خواهد شد و بر همين اساس، بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران از بيمه گذاران عزيز تقاضا دارد در صورت مشاهده اينگونه رفتارها موضوع را ابتدا با واحد رسيدگي به شكايات شركت بيمه مربوطه مطرح و پس از ثبت شكايت در دبيرخانه شركت در صورت عدم دريافت پاسخ مناسب حداكثر ظرف مدت ۲۰ روز، موضوع را براي رسيدگي با بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در ميان بگذارند.

ذکر نکات فوق جای امیدواری نسبت به رسیدگی نهاد بالاتر دارد اما خسارت دیدگان برخی از شرکت ها نظیر بیمه توسعه ۲۰ روز که هیچ مطمئنا حاضرند خسارت های خود را ۳ ماهه نیز دریافت کنند.

نکته جالب اینجاست که بیمه مرکزی هیچ واکنشی در قبال عدم پاسخگویی شرکت بیمه توسعه ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی اخبار بانک آماده است پاسخگویی مسئولان بیمه مرکزی در این خصوص است.


کد مطلب: 23758

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/23758/شرکت-های-بیمه-حداکثر-20-روزه-باید-خسارت-پرداخت-کنند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com