۰
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
قیمت طلا دچار نوسانات شدیدی شده است

بازار طلای کشور روی آرامش را مي بيند

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره نوسانات اخیر قیمتی طلا و سکه در روزهای اخیر تاکید نمود: پیش از هر چیز باید خاطر نشان نمایم که استفاده از طلا چه به عنوان کالایی سرمایه ای و چه به صورت زیور آلات، قدمتی بسیار طولانی در تاریخ کشورمان دارد و مردم ایران همچون بسیاری از کشورهای دیگر به خرید و نگهداری این فلز ارزشمند علاقه خاصی دارند.
بازار طلای کشور روی آرامش را مي بيند
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، سید قوام الدین امین با بیان مطلب فوق افزود: به دلیل همین توجه ویژه به طلا به خصوص از چشم انداز یک کالای سرمایه ای ، این فلز زرد تحت تاثیر عوامل متعددی دچار نوسانات قیمتی می گردد و بالطبع این نوسانات بر تصمیمات و فعالیت فعالان بازار طلای کشور از تولید کننده گرفته تا خریدار تاثیر خواهد گذاشت.

امین در تحلیل وضعیت فعلی طلا در بازارهای جهانی گفت: در حال حاضر قیمت طلا دچار نوسانات شدیدی گشته است و با توجه به اخبار اقتصادی جهان آنچه بیش ازهمه، این فلزگران قیمت را تحت فشار قرار داده برنامه سیاست های مالی بانک مرکزی ایالات متحده امریکاست.

وی افزود: " البته عوامل دیگری هم در نوسانات کاهشی یا افزایش طلا مؤثرهستند که از جمله مهم ترین آنها ادامه بحران اقتصادی در کشورهای حوزه یورو است و انتشار اخبارمبتنی بر امکان فروش ذخایر طلای چند کشوراروپایی ها از جمله کشورهای قبرس ، پرتغال و حتی ایتالیا در راستای جبران بدهی و بهبود شاخص های اقتصادی این کشورها در کنار بهبود شاخص دلار امریکا در نیمه فروردین امسال سبب کاهش بی سابقه قیمت جهانی طلا شد. "

به گفته نایب رییس اتحادیه بسیاری از بانک ها و موسسات مالی معتبر بین المللی از جمله استاندارد بانک لندن، جی پی مورگان سوییس، یو بی اس امریکا، موسسه مالی گلد من ساکس و ... به دلیل ناپایداری قیمت طلا و شدت گرفتن روند نوسانات، پیش بینی خود از قیمت طلا کاهش داده اند و همین امر به خودی خود سبب کاهش بیشتر بهای جهانی طلا گردیده است."

امین درباره وضعیت بازار طلای کشور افزود :" در مجموع سه عامل مهم سبب ناپایداری قیمت سکه و طلا در کشور شده و سبب گشته در کمتر از یک ماه گذشته طلا برای سومین بار قیمت ۱۰۰ هزار تومان برای هر گرم را لمس نماید. "
به گفته امین یکبار اندکی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و یکبار در اواسط ماه گذشته و بار آخر هم هفته پیش هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت صد هزار تومان مبادله شد.

نایب رییس اتحادیه معتقد است بازار طلا از ۹ ماه پیش تاکنون همواره یکی از بازارهای اصلی سرمایه گذاری تلقی می شد که به پشتوانه افزایش قیمت‌های جهانی اونس طلا، روز به روز دامنه جذابیت آن افزون می گشت اما اوضاع برای فلز زرد امسال همانند سال گذشته نبوده است.

وی افزود: "علاوه برتاثیر بهای جهانی طلا بر تغییر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی عوامل متعدد دیگری از جمله مسائل سیاسی روز سبب شکل روند پر نوسان فعلی گشته است."

امین معتقد است به احتمال زیاد در شرایط فعلی که در برزخ میان سپری شدن روزهای آخر دولت دهم و مراسم تحلیف و شروع به کار رسمی رییس جمهور منتخب هستیم، امید به تحقق وعده های اقتصادی دولت یازدهم سبب تعلل خریداران و فروشندگان بازار شده که پیامد آن کاهش قیمت هاست.

به عقیده نایب رییس اتحادیه این نوسانات با در نظر گرفتن وضعیت سیاسی کشور و تغییرات قیمتی طلا در بازارهای معتبر جهان کاملا" طبیعی است و سپری شدن ماه مبارک رمضان و آغاز فعالیت دولت جدید و بر مرتفع شدن موانع سیاسی و اقتصادی موثر بر آرامش بازارهای جهانی، ثبات و رونق را به بازار طلای ایران باز خواهد گرداند. 

منبع خبر: شبکه اطلاع رسانی اتحادیه طلا و جواهر
https://akhbarbank.com/vdcdxn0f.yt0k56a22y.html
تازه ترین اخبار