۰
بانک مرکزی اعلام نرخ ارز مرجع 1226 تومانی را بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی خود متوقف کرده است.
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک به نقل از فارس،بانک مرکزی آخرین نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی را تا تاریخ ۱۱ تیر ماه بر روی سایت خود قرار داده، اما ارز غیر مرجع را تا تاریخ امروز ۱۳ تیر به روز رسانی کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی در همین باره با تاکید بر این موضوع که حذف ارز مرجع برای کالاهای اساسی و دارو کاملا براساس قانون است، گفت: این موضوع در قانون بودجه در نظر گرفته شده و ابلاغ شده و بانک مرکزی هم براساس قانون بودجه به آن عمل می‌کند ما ارز مرجع را حذف می‌کنیم اما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم که قیمت کالاها افزایش یابد.

وی افزود: تغییر نرخ ارز تاثیری بر قیمت کالاها ندارد زیرا در قانون بودجه پیش‌بینی‌های‌ لازم برای تامین نیازهای مالی کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا ۲۴ هزار و ۷۷۵ ریال، پوند ۳۷ هزار و ۵۳۵ ریال و هر یورو را ۳۲ هزار و ۱۸۹ ریال در مرکز مبادلات ارزی تعیین شده است.

نرخ لیر ترکیه نیز ۱۲ هزار و ۷۹۴ ریال، روبل روسیه ۷۴۷ ریال و ریال قطر ۶ هزار و ۸۰۵ ریال، فرانک سوئیس ۲۶ هزار و ۶۹ ریال، کرون سوئد ۳ هزار و ۶۸۲ ریال، یوان چین ۴ هزار و ۳۹ ریال، روپیه هند ۴۱۳ ریال، یکصد ین ژاپن ۲۴ هزار و ۶۰۰ ریال و هر یک هزار وون کره جنوبی ۲۱ هزار و ۷۰۳ ریال تعیین شده است.
https://akhbarbank.com/vdcfmxdy.w6dteagiiw.html
تازه ترین اخبار