۰
دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۵

دلایل نوسان قیمت ارز+جدیدترین قیمت‌ها

یک کارشناس امور پولی و بازار گفت: کاهش قیمت ارز در چند روز گذشته کاملا هیجانی بوده و امروز بعد از کاهش قیمت دلار به زیر 3000 تومان قیمت آن دچار افزایش احساسی شد.
به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، میرکاظم فاطمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت: کاهش قیمت دلار به کمتر از ۳۰۰۰ تومان به دلیل پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بوده که پیروزی این جبهه امید و خوش‌بینی مردم را به اقتصاد پویا و کارآمد افزایش داده است.

وی ادامه داد: کاهش موقتی قیمت ارز در هفته گذشته باعث شد تا انتظار مردم از کاهش قیمت‌ها افزایش پیدا کند و این هفته مردم به دلیل ترس از کاهش بیشتر قیمت، دلار و طلاهای خود را که در خانه نگهداری کرده بودند برای فروش به بازار آوردند.

این کارشناس امور پولی و بانکی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ دلار برای رسیدن به ۲۶۰۰ تومان باید یک افزایش قیمت ۳۳۰۰ تومانی را حس کند و از آن به بعد قیمت دلار دوباره در سراشیبی قرار گیرد.

فاطمی افزود: افزایش و کاهش قیمت ارز بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری کاملا احساسی بوده و هیچ پشتوانه اقتصادی سیاسی نداشته است.

او در پاسخ به این سوال که چرا قیمت دلار از ۲۹۳۰ تومان به ۳۰۷۰ تومان در حال حاضر رسیده است گفت: تقاضای زیاد در چند ساعت گذشته برای خرید دلار ۲۹۰۰ تومانی باعث شد قیمت دلار به ۳۰۷۰ تومان برسد.

این کارشناس امور پولی و بانکی تصریح کرد: همیشه دلار در لحظه کاهش قیمت کمی با افزایش قیمت مواجه می‌شود و انتظار می‌رود قیمت دلار در چند روز آینده به ۳۳۰۰ تومان برسد.

فاطمی یادآور شد: امروز جای عرضه و تقاضاکنندگان دلار چندین بار جابجا شد به صورتی که در ساعات اولیه‌ی روز عرضه از سوی مردم زیاد و تقاضا از سوی صرافان بسیار کم بود که به یکباره در یکی دو ساعت اخیر صرافان متقاضی خرید دلار بوده‌اند و این تفکر را دارند که قیمت ۲۹۰۰ تا ۳۱۰۰ تومانی برای دلار بسیار ایده‌آل است.

به گزارش ایسنا، در نوسانات اخیر قیمت دلار در لحظه ارسال خبر به ۳۱7۰ تومان و یورو به ۴۲۵۰ تومان رسیده است، که این افزایش قیمت باعث افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار به ۱۰۲ هزار و ۳۸۰ تومان شده است.

از سویی دیگر با نوسانات بازار قیمت سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون و ۷۵ هزار تومان، نیم سکه ۵۶۵ هزار تومان، ربع سکه ۳۵۴ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲۵۰ هزار تومان است.

با بررسی قیمت‌ها می‌توان نتیجه‌گیری کرد که در کنار نوسانات قیمت دلار که روی قیمت طلا و سکه تاثیر گذار است، عرضه و تقاضا نیز تاثیر گذار است زیرا قیمت سکه تمام بیش از قیمت دیگر اقلام سکه همچون نیم و ربع دچار افزایش قیمت شده است.

لازم به ذکر است این تغییر قیمت‌ها در روز تعطیلی بورس‌های جهانی و ثبات اونس جهانی صورت می‌گیرد.

https://akhbarbank.com/vdcewf8z.jh8ezi9bbj.html
تازه ترین اخبار