سامانه رعد ملی " بانك ملي " چيست؟

20 اسفند 1391 ساعت 19:02

رعد ملي خدمتي در عرصه بانكداري الكترونيك است كه با استفاده ازبرخي خدمات بانكي بدون نياز به هر گونه نرم افزار و يا سيستم هاي خاص به راحتي توسط هر مشتري كه داراي يك سيم كارت همراه اول و يا ايرانسل و يك تلفن همراه با هر مدلي باشد ‏، قابل استفاده است.


به گزارش پايگاه خبري اخبار بانك، تمامي فروشندگاني كه داراي پايانه فروش بانك ملي ايران هستند، مي توانند با اعلام شماره پايانه خود به دارندگان كارت هاي بانك ملي ايران امكان پرداخت وجه خريد را از طريق رعد ملي بدون استفاده از كارت و دستگاه كارتخوان فراهم كنند. ضمناً فروشندگان / پذيرندگان ملي در صورت عدم آگاهي از شماره پايانه خود به منظور آگاهي از شماره پايانه مي­ توانند آن را كه به صورت عددي ۸ رقمي است در رسيد پايانه فروش خود ملاحظه كنند.

مزايای رعد ملی

راحتي و سهولت
كاربران مي توانند به سادگي از امكانات آن بهره مند شوند. چون نيازمند نصب هيچ گونه نرم افزاري نيست و با تمامي گوشي هاي تلفن همراه موجود در بازار سازگار مي باشد. تمامي امكانات آن از طريق منوهاي بسيار ساده قابل دسترسي است .

صرفه جويي در زمان
تنها با يك شماره گيري ساده بدون نصب نرم افزار و يا تنظيمات خاص قابل استفاده مي باشد.
در اين روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگويي بسيار كمتر از روش پيام كوتاه بوده و بر عكس پيام كوتاه هنگام دريافت، اطلاعاتي روي گوشي تلفن همراه ذخيره نمي شود.

صرفه جويي در هزينه
با توجه به اينكه اين سامانه از بستر مخابراتي (‌ussd) به جاي پيامك استفاده مي نمايد لذاهيچ هزينه اي براي كاربر ندارد.

قابليت جابجايي
اين خدمت را مي توانيد بدون پرداخت هزينه اي در سراسر كشور, حتي خارج از كشور استفاده كنيد.

امنيت و دقت
براي استفاده از رعد ملي بايد از رمز استفاده كنيد كه اين رمز را تنها شما مي دانيد. در صورت مفقود يا ربوده شدن گوشي همراه، اين خدمت براي ديگري قابل دسترسي نخواهد بود و با تعويض سيم كارت اطلاعات شما به سيم كارت جديد منتقل مي شود.
با توجه به اينكه در اين سامانه هيچ گونه اطلاعاتي در گوشي ذخيره نشده و اطلاعات شما به صورت كدگذاري شده در بستر USSD ارسال و دريافت مي شودو مانند سيستم پيامكي نمي باشد لذا از نظر امنيتي نگراني را درخصوص سرقت اطلاعات براي كاربر خود بدنبال ندارد.

روش ثبت نام و استفاده از خدمت 

كاربران مي توانند با گرفتن شماره #۷۱۷* وارد سامانه رعد ملي شوند . پس از ورود به سامانه با ارسال عدد ۷ ثبت نام در سامانه انجام مي گيرد.
هر كاربر مي تواند ۴ كارت خود را در سامانه تعريف نموده و بطور همزمان اطلاعات مربوط به آنها را در سامانه مشاهده و استفاده كند.
جهت استفاده از بخش معرفي كارتها و عمليات مسدود نمودن و اضافه نمودن كارت - موجودي و خريد نيازي به مراجعه به شعب نداشته و بلافاصله توسط كاربر قابل فعال سازي است.
خدمات فعال در اين سامانه به شرح ذيل مي باشد .(اين خدمات در حال توسعه مي باشند)
خريد
اعلام موجودي
پرداخت قسط
مسدودي كارت
خريد شارژ
پرداخت قبض
......

درخصوص استفاده از اين سامانه بعنوان دستگاه توليد رمز يكبار مصرف مشترياني كه در سامانه بانكداري اينترنتي (سبا)‌ ثبت نام نموده اند در هنگام مراجعه به شعبه يك كارت حاوي كد محرمانه دريافت نموده و با وارد كردن آن در سامانه مي توانند از تلفن همراه خود بعنوان دستگاه توليد رمز يكبار مصرف استفاده نمايند.


کد مطلب: 11498

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/11498/سامانه-رعد-ملی-بانك-ملي-چيست

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com