۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵۹

سیگارکشیدن در موقعیت‌های عجیب

سيگار و تنباكو بعنوان دومين علل مرگ و مير در دنيا شناخته شده است. آمار نشان مي دهد نصف افراد معتاد به سيگار كه رقمي در حدود ۶۵۰ ميليون نفر را تشكيل مي دهند؛ در اثر كشيدن سيگار جان خود را از دست مي دهند.

ولي آمار وحشتناك تر حاكي از آن است كه سالانه؛ صدها هزار انسان غير سيگاري در اثر استنشاق دود سيگار مبتلا به مرگ مي شوند. مضرات محيط هاي آلوده به دود سيگار تا حدي است كه سازمان بهداشت جهاني شعار امسال روز جهاني بدون دخانيات را محيط هاي عاري از دخانيات انتخاب نموده است. محيط آلوده به دود سيگار در كودكان و افراد بالغ باعث بيماري هايي چون سرطان و ديگر بيماري هاي تنفسي بدخيم مي شود كه در نهايت منجر به مرگ آنان مي شود.

در سال ۱۹۸۷ كشورهاي عضو سازمان بهداشت جهاني با تعيين يك روز با عنوان روز جهاني بدون دخانيات موافقت کردند؛ این اقام تلاشی در جهت هشدار به استعمال کنندگان دخانیات درباره مضرات و خطرات استفاده از دخانيات و نیز بررسي راهكارهاي جلوگيري از مرگ و مير ناشي است.

در همین رابطه خبرگزاری رویترز تصاویری از استعمال سیگار در نقاط مختلف جهان منتشر کرده است که افراد را در موقعیت های عجیب در حال کشیدن سیگار نشان می دهد.
https://akhbarbank.com/vdcg.79trak9n7pr4a.html
تازه ترین اخبار